ראשל"צ: כמה זמן דרוש לחברת החשמל להסיר מפגע?
ענף גדול נפל על כבל חשמל. איתן ספיר תושב העיר פנה לחברת החשמל כדי שתסיר את המפגע במהירות, אך רק אחרי חמישה ימים הוא הוסר. חברת החשמל: "מאחר ולא הייתה סכנה לשלום הציבור ולא למערכת החשמל המפגע לא הוסר באותו יום"
- י"א טבת התשפ"ב
ביום חמישי הבחין איתן ספיר, תושב ראשון לציון, בענף גדול שנפל על כבל חשמל בצומת הרחובות קפלינסקי-זמסקי וכאזרח מודאג פנה לחברת החשמל בבקשה שישלחו צוות עובדים על מנת להסיר את המפגע שעלול להוות סכנה. "התקשרתי, סיפרתי מה בדיוק המפגע, עד כמה זה מסוכן והיכן זה נמצא. חזרו אליי וביקשו שאשלח תמונה. לא התעצלתי, יצאתי, צילמתי ושלחתי לוואטס אפ העסקי של חברת החשמל". מאז חלפו חמישה ימים, אך המפגע לא הוסר. "אין לי מושג למה זה לא טופל. התקשרתי, דיווחתי, ביקשו שאצלם וצילמתי, אבל איש לא טרח לטפל בזה", אומר ספיר. "אם הענף הזה ייפול על מישהו ברור שזה יפצע אותו", הוא ממשיך. "מעבר לזה, הענף הזה יכול לגרום לפגיעה בכבל החשמל. הימים הקרובים צפויים להיות סוערים ואם הענף הזה לא יוסר אין לי ספק שהוא יגרום נזק או שיבוש באספקת החשמל. "לדעתי, מדובר בסכנה כי יש מעבר חציה מתחת למפגע וזה יכול ליפול על עוברי אורח. אם חלילה יקרה משהו, מי ייתן את הדין? אני באמת לא מבין כמה זמן נדרש כדי להסיר מפגע". בעקבות פניית "גל גפן ראשל"צ" הוסר המפגע הבטיחותי ביום שני בצהרים. דובר חברת החשמל מסר: "מיד עם קבלת התלונה יצאו צוותי החברה למקום וזיהו את המפגע. מאחר ולא הייתה סכנה לשלום הציבור ולא למערכת החשמל המפגע לא הוסר באותו יום. היום 13.12.2021 המפגע הוסר ע"י צוותי אחזקה".