X

אור יהודה: "ספסל האומץ והגבורה של הדר" נחנך בבי"ס אהוד מנור

ספסל על שמה של לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד, שנהרגה בשער שכם בשנת 2016, מאפשר לתלמידים לספר עליו סיפורי אומץ שעוברים עליהם ולהקשיב לסיפורים של חברים

  • כ"ה כסלו התשפ"ב
ספסל הגבורה והאומץ. צילום: דוברות עיריית אור יהודה
ספסל הגבורה והאומץ. צילום: דוברות עיריית אור יהודה

ביום שישי האחרון נחנך בבית ספר אהוד מנור באור יהודה "ספסל האומץ והגבורה של הדר" על שמה של לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד, שנהרגה בשער שכם בשנת 2016. האירוע נערך במעמד ראש העיר, ליאת שוחט, ובני משפחתה של הדר, סיגל ועופר.

מאחורי הצבת הספסל עומדת מחשבה מיוחדת: להעביר את מורשת האומץ והגבורה של הדר הלאה וזאת על ידי כך שתלמידים יוכלו לספר עליו סיפורי אומץ וגבורה שעוברים עליהם, להקשיב לסיפורים של חברים שגייסו כוחות להתגבר על קשיים ואתגרים. באירוע נכחו עוד מנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי, המדרכה המחוזית לחינוך חברתי, יפעת ליצקי, ויו"ר הנהגת ההורים, שי דלאל יחד עם חברי הנהגה נוספים.

ראש העיר, ליאת שוחט: "סיפור גבורתה של הדר, לוחמת מג"ב האמיצה שהגנה על חברתה, מנעה פיגוע גדול ושילמה בחייה, לא מרפה מאיתנו גם בחלוף כמעט שש שנים. המעשה של הדר הוא נושא חשוב שאנחנו רוצים להנחיל הלאה לדורות הבאים ולכן עסקנו בשנים האחרונות לא מעט בהנצחתה, בין השאר באמצעות הקמת מרכז הדר לזכרה, הסבת גן ילדים על שמה וכעת עם הקמתו של הספסל בבית ספר אהוד מנור. מעבר לכך, יש כאן ערך חינוכי משמעותי עבור התלמידים להקשיב האחד לשני, לשתף ובעיקר לדבר. כולי תקווה שעוד ועוד תלמידים יילכו בדרכה האמיצה של הדר ויהיו אזרחים טובים כפי שהיא הייתה".

התלמידים באירוע. צילום: דוברות העירייהצילום: התלמידים באירוע. צילום: דוברות העירייה
התלמידים באירוע. צילום: דוברות העירייה    

עמוד הבית ראשי חדשות בקעת אונו אור יהודה ליאת שוחט הדר כהן ז"ל

art