ראשון לציון: חבר המועצה דורון אוזן עולה להתקפה
ביקורות קשה של דורון אוזן, על תפקוד העירייה ובכיריה בפרשת ההתעללות והחרם שעבר עמית התלמיד שעבר חרם: "המקרה המזעזע קרה מתחת לאף... למה מחכים? שיקרה אסון?". העירייה: "צר לנו שיש מי שמנסה לגזור קופון פוליטי"
- ה' כסלו התשפ"ב
ביום שני העביר חבר המועצה (אופיזציה) דורון אוזן הצעה לסדר לקיים דיון מיוחד במועצה בנושא החרם החברתי בבית הספר, ופעולות העירייה הנדרשות לגבי מה שקורה גם במקרה זה בעיר "מתחת לאף" כולל חקירה עירונית מעמיקה ושקופה. בהצעה לסדר ששלח לקינסטליך כתב אוזן: "בעידן הרשתות החברתיות החרם מלווה את הילד בין כותלי בית הספר, אלא במשך כל שעות היום ביישומונים השונים... נתונים של משרד החינוך מראים כי 8 אחוז מהתלמידים דיווחו שתלמידים אחרים הטילו עליהם חרם בבית הספר, 10 אחוז דיווחו כי תלמיד שכנע תלמיד אחר לא לדבר איתם, ו- 12 אחוז סיפרו כי הפיצו עליהם שמועות. לפי מה שנאמר בכתבות שפורסמו בעניין התלמיד עמית שעבר חרם קשה אין מצב שאף אחד לא שמע/ראה". עוד כותב אוזן: "על העירייה להבין שיש בעיה גם בנושא זה. על העירייה לתזכר ולהנהיג, להוביל להטוות דרך מעין תוכנית עבודה של כמה שנים עם מדדים עם נורית אזהרה ולקבל עדכונים קבועים. להציב מדריכים בתוך בתי הספר שיסתובבו בהפסקות, בכיתות, בחצר בית הספר וידעו לזהות מקרים מסוג אלה". אוזן מוסיף: "כאב הלב לראות את אותו תלמיד מוכה, שמקללים אותו לעיני כולם והעירייה הכי גרוע כאילו מופתעת ממה שקורה אצלה". לפיכך, הוא מבקש לקיים חקירה עירונית מעמיקה, להקים צוותים של מדריכי נוער שיפעלו בתוך בתי הספר, לפתוח קו חירום שמיועד לכלל תלמידי העיר כדי שיוכלו לדווח, גם באופן אנונימי, על מקרי התעללות, להגביר את האכיפה על ידי שיטור ופיקוח עירוני ולרשת את בתי הספר. מהעירייה נמסר בתגובה לדברים: ״צר לנו שיש מי שמנסה לגזור קופון פוליטי על חשבון תופעה חשובה כמו נושא החרמות. עיריית ראשון לציון יצאה כבר לפני כחודש בקמפיין חוצות עירוני מקיף שנתלה על כל שלטי החוצות ותחנות האוטובוס בעיר, הנושא את הסלוגן ״חרם זו צלקת״. בנוסף, אנו מקיימים שיח פתוח ורציף עם מערכת החינוך והנהגת ההורים, באשר לפעילויות בתוך בתי הספר ומחוצה לה. נושא החרמות הוא אחד מנושאי הליבה של משרד החינוך ואנשי המקצוע מטעמו ואנו מציעים שחבר המועצה ישאיר את העבודה באשר לתחום הרגשי-חינוכי למי שמבין ועוסק בכך ביום-יום״.