X

העירייה עתרה לבג"צ

  • י"ז סיון התשע"ח
רונן דמארי העירייה עתרה לבג"צ בנושא חוק המרכולים, בבקשה לחייב את משרד הפנים ומשרד המשפטים להגיב בנושא ולפרסם את התיקון לחוק שאישרה מועצת העירייה ובכך לתת לו תוקף רשמי. כזכור, ראשון לציון היא העיר הראשונה שהעבירה את תיקון חוק העזר בטרם אושר החוק בכנסת. בחודש דצמבר 2017 אישרה מועצת העירייה תיקון לחוק העזר המאפשר פתיחת מרכולים בשבת בצירים מרכזיים במטרה לשמור על הסטטוס קוו בעיר וזאת על רקע החקיקה הארצית של "חוק המרכולים". התיקון קיבל תוקף רשמי כיוון שאושר בפקודת העיריות. כמו כן, לא התקבלה תגובה רשמית ממשרד הפנים בנושא בפרק הזמן הקבוע בחוק. למרות זאת, משרד הפנים מסרב לתת תוקף לתיקון לחוק ולפרסמו  או לתת תגובה רשמית ועניינית על תיקון החוק. העירייה מבקשת לשמור על הסטטוס קוו בעיר, קרי לאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים באזורי התעשייה בעיר וברחובות מרכזיים: ז'בוטינסקי, הרצל, רוטשילד וירושלים. בתחילת חודש מאי 2017, הנחה ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, את צוות המטה לפעול לגיבוש תיקון חקיקה נרחב (רפורמה) בכל הנוגע לשעות פתיחת עסקים. עבודת המטה בנושא החלה זמן רב לפני מתן פסק הדין בבית המשפט העליון.
אילוסטרציה מרכולים- העירייה מבקשת לאפשר פתיחה בצירים ראשיים ובאזורי תעשייה- צילום google earthצילום: אילוסטרציה מרכולים- העירייה מבקשת לאפשר פתיחה בצירים ראשיים ובאזורי תעשייה- צילום google earth
אילוסטרציה מרכולים- העירייה מבקשת לאפשר פתיחה בצירים ראשיים ובאזורי תעשייה- צילום google earth מתוך הבג"צ : "הסדר זה תפור על מידותיה של אוכלוסיית העיר ומבטא היטב את צרכיה. התיקון אושר ברוב מכריע של חברי מועצת העירייה, המהווים את נציגיה האותנטיים של אוכלוסיית העיר והחלטתם מבטאת את רצונם ואינטרסיהם של תושבי העיר...... ההסדר מושא התיקון מאופיין בריסון ובמידתיות במטרה מובהקת לאזן בין האינטרסים של חלקיה השונים של אוכלוסיית העיר, ובפרט בין הציבור המכונה חילוני לבין ציבור שומרי המסורת. התיקון בחוק העזר אושר עוד קודם לתיקון בפק' העיריות, ואף שחלפו 60 הימים שנקצבו למשיב 1 (משרד הפנים) למתן התייחסותו לחוק העזר כקבוע בסעיף 258 לפק' העיריות בנוסחו המקורי בכך הפך התיקון בחוק העזר לחלוט וחובה על המשיבים לפרסמו ברשומות ולתת לו בכך תוקף אלא שחרף זו נמנעים המשיבים מלהביא לפרסומו של התיקון הנ"ל ברשומות וליתן לו תוקף...... משנה חומרה נודע להמנעותם של המשיבים ו/או מי מטעמם להתייחס לפניית העותרת בנושא זה מטוב ועד רע ומלהציג בשקיפות וביושר את עמדתם ותפיסתם באשר לתיקון בחוק העזר והרי אין חולק על כי המשיבים, ככל נושא משרה ציבורית, שומה להציג עמדתם בנושאים הניצבים לפתחם בריש גליי ומתן טעמים לה ותוך מתן תשובה עניינית ומנומקת לכל הפונה אליהם" .  
חדשות העיר חדשות העיר ראשי

art