n
דף הבית / מומלצים / כל מה שצריך לדעת על הרחקת יונים

כל מה שצריך לדעת על הרחקת יונים

אם אתם מעוניינים להיפטר מהיונים שמגיעות לביתכם לצמיתות, חשוב מאוד שתדעו שלא תוכלו לעשות זאת בעצמכם. מדובר על משימה לא פשוטה אשר דורשת היכרות עם התכונות של היונה ולא מעט סבלנות ואורח רוח. המטרה היא למעשה להתאים את שיטת ההרחקה היעילה, האיכותית והטובה ביותר ליונים אשר מגיעות לקנן בביתכם וזאת בכדי שאכן הן יורחקו לצמיתות. מכיוון שכיום קיימות כמה שיטות להרחקת יונים, חשוב ביותר לבחור איש מקצוע מנוסה ומקצועי בתחום גירוש יונים , אשר ניתן לדעת בוודאות כי הוא יעשה את העבודה בצורה לא פחות ממושלמת.

closeup-selective-focus-shot-pigeons-park-with-greenery (1)
קרדיט תמונה: freepik

איזה אמצעים קיימים כיום להרחקת יונים?

כאמור, כיום קיימים מגוון אמצעים שונים להרחקת יונים וחשוב מאוד להכיר כל אחד מהם בכדי להבין האם הוא יכול להתאים לכם:

ראשית כל, רשתות להרחקת יונים. מדובר על שיטה יעילה מאוד למנוע מיונים להיכנס לחללים שונים כגון: מרפסת שמש, מסתור כביסה או גג של בניין. קיימות כיום כמה סוגי רשתות הנבדלות זו מזו בנראות שלהן, בחוזק שלהן ובמחיר שלהן. בין הרשתות ניתן למצוא רשת מונופיל שהיא רשת שעשויה מניילון ועמידה מאוד בפני מזיקים שונים ופגעי מזג אוויר, רשת פוליאתילן להרחקת יונים שהיא רשת חזקה ועמידה במיוחד בפני חשיפה לשמש אך היא פחות אסתטית, רשת פלסטיק להרחקת יונים שהיא רשת זולה וניתן להתקין אותה באופן עצמאי אך מכיוון שהפלסטיק נוטה להישבר תוך כמה חודשים מכיוון שהוא מתבייש, פחות כדאי לבחור ברשת המדוברת. רשת נוספת היא רשת מתכת להרחקת יונים אשר עשויה מתכת מגולוונת וצפופה אשר מתאימה למקומות שבהם יש טמפרטורה גבוהה. היא מתאימה למקומות קטנים לרבות ארובה של אח, חורי אוורור, פירים, עליות גג ועוד.

דוקרנים

מעבר לרשתות ניתן למצוא שיטה יעילה נוספת והיא דוקרנים. שיטה זאת מקשה על היונה לעמוד על המשטח וגורמת לה לקנן במקום אחר. קיימים שני סוגים עיקריים של דוקרניים להרחקת יונים והם דוקרני נירוסטה ודוקרני פלסטיק. המומלצים ביותר הם דוקרני הנירוסטה והם מגיעים במגוון רחב של גדלים וצורות וכן בזוויות שונות. את האמצעי המדובר ניתן להתקין באופן עצמאי, אך חשוב לדעת שהוא לא מונע כניסה של יונים למסתורי כביסה

סליל נגד יונים ודחלילים

אמצעים נוספים להרחקת יונים הם סליל נירוסטה בצורת קפיץ אשר פורסים על משטח כמו מעקה או גג רעפים. הסליל הוא קפיצי וכאשר היונה מתיישבת עליו הוא מקפיץ אותה והיא עפה מהמקום בשל אי הנוחות שהיא חווה. הקפיץ מהווה פתרון יעיל במקרים שבהם בלתי אפשרי להציב דוקרנים, כך לדוגמא במקרים שבהם יש חשש מפגיעה בילדים או כאשר מדובר על משטח צר מדי. אם היונים מגיעות לגינה שלכם, כדאי להציב בה דחליל שכן, לא פעם היונים חושבות כי מדובר על אדם ומתרחקות מהמקום.

הרחקת יונים חשמלית

אופציה נוספת היא הרחקת יונים חשמלית והיא מתבצעת באמצעות הדבקה של פסי דריכה שקופים לאורך האזור שרוצים להרחיק ממנו את היונים. הפסים מגיעים בעובי של 4 ס"מ ובאורך של 50-100 מטרים לפס. הפסים מתחברים לשנאי שמצד האחר שלו הוא מחובר לשקע חשמלי רגיל והוא מעביר מתח נמוך בעצמה של 4-5 וואט. כאשר יונה דורכת עליו היא מקבלת פולס חשמלי כתוצאה מסגירת מעגל חשמלי.

אופציה נוספת להרחקת יונים היא הרחקת יונים אלקטרונית. לא מדובר על הרחקת יונים חשמלית אלא על הרחקה באמצעות מכשיר שמפיק גלי קול אולטרה סוניים אשר גורמים ליונים לחוש אי נוחות ולהתרחק מהמקום. הקול המדובר איננו נשמע לאוזן אנושית ועל כן איננו מפריע באופן כלשהי לשגרה של דיירי הבית.

*תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות