n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: חברת המועצה עו"ד ענבל פלאח – יעקב, בדעה אישית לגבי הזיקוקים

בת ים: חברת המועצה עו"ד ענבל פלאח – יעקב, בדעה אישית לגבי הזיקוקים

בעיריית בת ים החליטו לבטל שני מופעי זיקוקים ולהישאר עם מופע אחד בלבד. מערכת האתר פנתה לחברת מועצת העיר בת-ים, מחזיקת תיק בריאות הציבור, עו"ד ענבל פלאח – יעקב כדי לשמוע את דעתה האישית בנושא.

ענבל פלאח צילום מאיר אליפור
עו"ד ענבל פלאח - יעקב- צילום: מאיר אליפור

"כשכותבים משהו לפעמים מביעים דעות פחות פופולריות. לעיתים כשאני כותבת דברים אלו דברים שנוגעים בדיוק בנקודה רגישה וכואבת אצל מישהו אחר. אני יודעת שדעתי בנושא הזיקוקים ביום העצמאות עלולה למשוך אש. כי תמיד יהיה מישהו שעבורו זו זריעת מלח על פצעים פתוחים ואני מראש מצרה ומתנצלת.

אך מה לעשות? לוותר? לא לכתוב על נושאים בעייתיים ורגישים? ההחלטה שלי היא כן לכתוב, אבל לא לעשות את זה בצורה שיפוטית או פוגעת. להדגיש שזו הדעה שלי ויש מקום לריבוי דעות. ואף פעם לא מתוך מקום של זלזול ממי שעמדתו אחרת.

השנה יצא בהודעה השר חילי טרופר כי לראשונה לא יהיו מופעי זיקוקים, אלא רק פירוטכניקה שקטה בטקס פתיחת חגיגות יום העצמאות בהר הרצל. וקרא לראשי הערים לנהוג כמוהו ולבטל את מופע הזיקוקים בערים. מסורת ארוכת שנים נקטעה.

חייבת לומר שכששמעתי את ההודעה התעצבתי קצת על ההחלטה כי בעיני ההחלטה שגויה. מופע זיקוקים בערים נועד לשמח את התושבים, לָטַעַת בהם תקוה ולהעניק להם דקות של שמחה מחגיגות העצמאות של מדינת ישראל.

הזיקוקים הם ממאפייניו המובהקים של יום העצמאות, הם חלק ממסורת רבת שנים, ולדעתי דווקא בעת הזו ובחודשים האחרונים הקשים שחווינו נכון להרים את מורל העם.

אני חלילה לא מתעלמת מכאבם של הלומי הקרב שנלחמו עבור כל אחד מאיתנו אך ההחלטה לטעמי אינה מביעה סולידריות אלא להיפך, היא מנתקת חלק חשוב מהחיים בקרבנו.

אני מאמינה שמופע זיקוקים של מספר דקות הוא לא מה שיטפל במחסורם של הלומי הקרב. צריך לטפל בכאבם במשך כל השנה ודווקא ביום הזה, החגיגי, לחגוג עימם יחד את ניצחונה של מדינת ישראל.

הכאב שלהם הוא גם הכאב שלנו, הרעש שלהם הוא גם הרעש שלנו. כמו שאנחנו עומדים יחד בצפירה נעמוד יחד גם בשמחה. חג עצמאות שמח עם ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות