n
דף הבית / מומלצים / מגרשי מכוניות / טויוטה ראב 4 בין המכוניות הנמכרות בישראל: מה סוד ההצלחה שלה?

טויוטה ראב 4 בין המכוניות הנמכרות בישראל: מה סוד ההצלחה שלה?

מכירים את המכוניות האלה שמצליחות להיות גם להיט מכירות באולמות התצוגה, וגם בשוק הרכבים מיד שניה? במילים אחרות: טויוטה ראב 4

קרדיט תמונה Shutterstock
להיט באולמות התצוגה,  קרדיט תמונה Shutterstock

יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

אם האופן שבו אנחנו משתמשים במכוניות שלנו היה מתכתב ישירות עם איך שנראות פרסומות לרכב בטלוויזיה, כנראה ששגרת היומיום שלנו היתה נראית אחרת לגמרי. פחות נסיעות לעבודה ויותר טיולים ארוכים בכביש הררי. פחות הסעות של ילדים לחוגים, ויותר נסיעות ליליות בין מסיבה למסיבה. ככה זה, לא משנה מהו הייעוד האמיתי של הרכב, בפרסומת הוא יוצג יותר כאקססוריז נחשק, ופחות ככלי פונקציונלי שנועד לשרת אותנו בשגרה. מה שכן, מפעם לפעם נכנס לחיינו איזה דגם שמצליח בכל זאת לרקוד על שתי החתונות האלה. גם להציע פונקיונצליות ברמה גבוהה, וגם לאפשר לנו להשתמש בו כמו בפרסומות עם המשפחות המחייכות מהטלוויזיה.

למעשה, כל קטגוריית רכבי הפנאי שהחלה להתפתח לפני שני עשורים בערך מלאה בדגמים שמבטיחים לעשות בדיוק את זה, אבל רק מקצתם מצליחים לקיים לאורך זמן. אחת הנציגות הכי מובהקות והכי מוצלחות של הקטגוריה הזאת היא כמובן הטויוטה ראב 4, כפי שמשתקף שנה אחר שנה בטבלאות המכירה של מכוניות בארץ. רק בשנתיים האחרונות הצליח הדגם הזה לתפוס מקום של כבוד בעשירייה הראשונה של המכוניות הנמכרות בישראל. לא רע בשביל מכונית שהגרסאות החדשות ביותר שלה הן כבר הדור החמישי של הדגם, שהוצג לראשונה כמעט לפני 30 שנה. אז מהו בכל זאת סוד הקסם של הראב 4? מה הופך אותה לאהובה כל כך על נהגי ישראל למשך כל כך הרבה שנים? בואו ננסה להשיב.

אוקיי, אז מה כל כך מיוחד בטויוטה ראב 4?

בתור התחלה צריך לומר שבעולם הרכב בכלל, ובמיוחד בשוק הרכב הישראלי, מכונית מבית טוב היא מקדם מכירות חזק במיוחד. רבים מנהגי ישראל כנראה יהיו מוכנים להוציא מהכיס סכומים בני 6 ספרות מבלי להתעמק יותר מדי במפרט המכונית שהם עומדים לרכוש, ובלבד שהלוגו על גלגל ההגה ועל הגריל הקדמי ישתייך ליצרנית רכב שהם סומכים עליה. מדובר במחמאה אדירה שכל יצרנית רכב שואפת לקבל, וניתן בקלות לומר שטויוטה היפנית הרוויחה אותה בזכות. פועל יוצא של עשרות דגמים ותתי דגמים שנפלטו מפס הייצור שלה לאורך השנים, והותירו אחריהם שובל של צרכנים מרוצים. די עם נזכיר את הקורולה הבלתי הנגמרת, ה-היילקס שנחשב לרכב עבודה קרוב למושלם, הלנד קרוזר המלכותי ועוד ועוד. אבל החל מ-1996 אפשר למנות עוד מכונית ברשימה המכובדת הזאת: הטויוטה ראב 4. אנחנו מדברים כאן על רכב פנאי-שטח שכבר השתנה לא מעט מאז שהוצג לראשונה, אבל בשום שלב לא איבד את המקום שלו אצל הנהג הישראלי. נפחי המנוע וההספק השתנו, העיצוב התחלף בהתאם לרוח התקופה, וכמובן שגם חבילת האבזור נאלצה ליישר קו עם המהפכה הדיגיטלית, אבל הראב 4 תמיד היתה כוכבת של אולמות התצוגה, ונותרה כזאת גם בשוק רכבי היד 2.

מבוקשת גם בשוק המשומשות

אגב, אותה אמינות מפורסמת היא אולי הגורם העיקרי שטויוטה ראב 4 2020* למשל, יכניס אתכם לתחרות לא קטנה עם נהגים שמחפשים בדיוק את אותו הדבר. התוצאה היא כמובן שמירת ערך חזקה מאוד בשוק רכבי היד 2, כלומר, הראב 4 יד 2 שתקנו, עשויה אולי להיות קצת יותר יקרה מהמתחרות הישירות שלה בקטגוריה, אבל גם תשמור על ערכה בעוד כמה שנים כשתרצו להחליף אותה.

השילוב בין רכב בעל עיצוב קשוח שלא מפחד מירידה לשטח, מציע הנעה כפולה ותנוחת נהיגה גבוהה אבל גם נוחות נסיעה ואת הפונקציונליות שכל כך הכרחית למכונית משפחתית, הוא יתרון שקשה להתעלם ממנו. תוסיפו לכך תא נוסעים מרווח ושימושי, צריכת דלק מהטובות ביותר בסגמנט הרכב הזה ואת האמינות הבלתי מתפשרת של טויוטה, ופתאום קל יותר לפצח את נוסחת ההצלחה של הראב 4.

קרדיט תמונה Shutterstock
שמירת ערך חזקה מאוד בשוק המשומשות, קרדיט תמונה Shutterstock

לצורך ההמחשה, ראב 4 משנת 2018 נמכרת בשוק רכבי היד 2 החל מאזור ה-90,000 שקלים (תלוי כמובן במצב הרכב, רמת הגימור וחבילת האבזור), ואילו ראב 4 משנת 2021 כמעט בלתי אפשרי להשיג בפחות מ-135,000 שקלים, כשגם כאן מנעד חבילות האבזור ורמות הגימור הוא עצום.

לסיכום

שם טוב בעולם הרכב הוא משהו שמושג רק כעבור שנים ארוכות של דגמים מוצלחים, עם יכולת מוכחת לספק גם חבילה מוטורית ראויה, וגם כזאת שמציעה תמורה מלאה לכספנו, כולל בשוק הרכבים מיד 2. לטעמנו, הטויוטה ראב 4 היא בהחלט כזאת, ומכאן סוד קסמה. סעו בזהירות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.
מספר רישיון 54414.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

עצבו מטבח יוקרתי עם משטחי עבודה למטבח שיש דקטון

תפריט נגישות