דף הבית / חדשות העיר ראשי / מענק צה"ל לעירייה: אודיטוריום בשכונת נרקיסים החדשה

מענק צה"ל לעירייה: אודיטוריום בשכונת נרקיסים החדשה

האודיטוריום
האודיטוריום

במסגרת פינוי בסיס צריפין לטובת השכונות החדשות במזרח העיר, קיבלה עיריית ראשון לציון אודיטוריום ששימש את החיילים בבסיס.

מדובר ב"מענק" חריג שמקבלת העירייה מצה"ל בדמות מבנה שיוותר על תלו ולא ייהרס כמו יתר המבנים במסגרת פינוי הבסיס.

כעת אמורים קברניטי העיר להחליט לאיזה שימוש לייעד את האודיטוריום בשכונת נרקיסים החדשה הצפויה להתפתח במקום. החברה הכלכלית האמונה על פיתוח השכונות החדשות, בודקת כ אודיטוריום רגע מספר חלופות, אחת מהן היא להפוך את המבנה למרכז מסחרי שישרת את השכונה ויהיה מרכז השכונה, אפשרות נוספת היא מבנה ציבורי קהילתי לחוגים עם שטחים ירוקים.

יצוין כי מכיוון שמדובר במבנה ותיק, צפויות להתבצע התאמות לבנייה החדשה בהתאם לתקן הקיים כיום על מנת לוודא שיעמוד בסטנדרטים המתאימים של בנייה חכמה וירוקה.

בשכונה החדשה תותקן מערכת אשפה פניאומטית ש"תשאב" את הפסולת הביתית מהבניין הישר לתחנות המעבר. התקנתה של המערכת מתבצעת כחלק מעבודות הפיתוח במקום.

בעירייה מסבירים כי אחד היתרונות בהקמת שכונות מהיסוד הוא האפשרות לשלב פתרונות יצירתיים ומתקדמים לשיפור איכות חיי התושבים. המערכת החדשה שתוקם בשכונות החדשות- נרקיסים ונוריות וכן במבני מגורים, מבני ציבור ועסקים במתחם האלף, תייתר את הצורך במכולות אשפה במתחמי בניינים. היא בנויה ממספר פירים אסתטיים שיוצבו בלובי המבנה ותאפשר הפרדה במקור של הפסולת, למשל פסולת יבשה, רטובה, אריזות וכו'. הפסולת תצנח למערכת צינורות תת קרקעיות. עם הצטברות כמות מסוימת של אשפה על גבי המגוף, יופעל מפוח בתחנת האיסוף המרכזית ליצירת וואקום שימשוך במהירות גבוהה את הפסולת הביתית.

איסוף השאפה ייעשה במרוכז מתחנת האיסוף המרכזית שמחוץ לשכונת המגורים. בכך למעשה האשפה נעה מתחת לפני האדמה ולא באמצעות משאיות אשפה בכבישי השכונה. כלומר ביטול  גורם הרעש והפרעה לתנועה, שיפור באיכות האוויר וכן מניעת ריחות רעים ומכרסמים במכולות האשפה המוכרות הנמצאות בדרך כלל בחדרי האשפה בבניינים או במקום ייעודי במתחם הבניין.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מדובר במהפכה של ממש שתשפר את איכות החיים של כולנו. המערכת מפחיתה את זיהום האוויר ומונעת מטרדים סביבתיים ותברואתיים. עיריית ראשון לציון תמשיך לבחון ולהטמיע פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים שישפרו את איכות חיי התושבים".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות