דף הבית / חדשות העיר ראשי / הוועדה המחוזית ‏מרכז אישרה להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה בראשון לציון – 'שכונת החצבים'

הוועדה המחוזית ‏מרכז אישרה להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה בראשון לציון – 'שכונת החצבים'

רונן דמארי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה להפקדה בשבוע שעבר, תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח ראשון לציון – 'שכונת החצבים'. התכנית הינה על שטח של כ-250 דונם וממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, בשטח שבין הגבול המוניציפאלי של ראשון לציון ושיכוני המזרח, מדרום שכונת הרקפות ומצפון שכונת הנרקיסים, הנמצאות בתהליכי פיתוח ובניה.

התכנית מציעה כ-1,000 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 5-10 קומות וכן מגדלים בני 23 קומות, המשלבים בקומות התחתונות שטחי מסחר ותעסוקה. תמהיל יחידות הדיור מגוון והוא כולל גם דירות קטנות ובינוניות (3 ו-4 חדרים), במטרה לספק מלאי זמין בעיר גם לאוכלוסייה צעירה יותר או מבוגרת. עוד מאפשרת התכנית, שילוב של דיור מיוחד עבור עולים חדשים בהיקף של 300 יחידות דיור.

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת כ-47 דונם עבור שטחים למבני ציבור, מתוכם שטח עבור קריית חינוך, שטח של כ-19 דונם עבור ספורט ונופש להקמת מגרש כדורגל ופארק שכונתי. זאת, כדי לתת מענה לשכונה זו ולשכונות הגובלות הקיימות והמתוכננות. 

סה"כ מוצעים כ-17,000 מ"ר עיקרי עבור שטחי תעסוקה ו-6,500 מ"ר עיקרי עבור שטחי מסחר בחזיתות מסחרית מלוות רחוב, במטרה לעודד הליכה בשכונה ולהנגיש את השירותים לתושביה.

בהיבט התחבורתי, התכנית כוללת הקמת שני צירי תחבורה חדשים וכן רשת תחבורה ציבורית, שיקשרו את כל חלקי השכונה לעיר הקיימת.

התכנית הינה ביוזמת עיריית ראשון לציון ונערכה ע"י אדריכל עדי אסיף.

בניינים
אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות