דף הבית / חדשות העיר ראשי / הסוף ליציאות המסתוריות?

הסוף ליציאות המסתוריות?

רונן דמארי  

 

פנייתה של חברת המועצה מירב שמואל דולב לראש העיר, הגיעה לאחר שבפרוטוקולים שקיבלה לידיה חברת המועצה החדשה, היא הבחינה כי מופיע אזכור ליציאות של חברי מועצה מישיבות מסוימות, אולם לא צוין דבר על מהות העזיבה.

במכתבה נאמר בין היתר: "לאחרונה עברתי על מספר פרוטוקולים של ישיבות (מועצה, תכנון ובניה), בהן עלו על הסדר מספר נושאים, ומהפרוטוקולים עלה שחלק מהמשתתפים בחרו לצאת במהלך הדיון. נראה שהיציאה מהדיון נבעה, במספר לא מבוטל מהמקרים, מעניין אישי בנושא אחד או יותר מהנושאים שעלו על סדר היום, אבל נקודה זו לא באה לידי ביטוי בפרוטוקול.

בעניין זה חשוב להזכיר כי לפי סעיף 5(א) לכללים למניעת ניגוד עניינים של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות, במקרה בו התברר לחבר המועצה שהוא במצב של ניגוד עניינים, עליו להודיע על כך למועצה בכתב ובהקדם האפשרי והדבר יירשם בפרוטוקול הישיבה שבה נדון הנושא הגורם לניגוד העניינים והסיבה לניגוד העניינים. השכל הישר וסדרי מנהל תקין מחייבים כי גם במצב של עניין אישי שאינו עונה להגדרות בהנחיות יציין חבר המועצה את הסיבה ליציאתו מהדיון והדבר ירשם בפרוטוקול".

שמואל דולב מבקשת מראש העיר כי יורה לשנות את הנהלים באופן הבא: "על מנת שנוכל לבחון יחד את הצורך בדיון חוזר בנושאים אלו, אבקש להעביר לכל המכותבים במכתב זה, פירוט כאמור לגבי המקרים בהם חברי המועצה יצאו מהדיונים בשל עניין אישי שהיה להם בנושא שעל סדר היום. כמו כן, למען הסדר הטוב כדי שלא להטעות אף אחד מחברי המועצה, אודה אם בעתיד, בטרם

יישלח  החומר לכל האחת מישיבות המועצה וועדותיה, תצוין כבר אז הסיבה לניגוד העניינים במידה והיא ידועה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "החובה לנמק את היציאה קבועה בכללי ההימנעות מניגוד עניינים, והיא נכתבה במפורש ונכללה בהסדרי ההימנעות מניגוד עניינים שהכינה הלשכה המשפטית לכל חברי המועצה. ראש העירייה כמי שדוגל בשקיפות, יוודא את יישום הכללים וההסדרים שעליהם כבר חתמו חלק מחברי המועצה".

ניגוד עניינים
מירב שמואל דולב
צילום : באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות