n
דף הבית / בת ים / תושבי בת ים נעצרו בחשד למעורבות בפרשת הדרכונים לנתינים הרוסים

תושבי בת ים נעצרו בחשד למעורבות בפרשת הדרכונים לנתינים הרוסים

יחידת ההונאה של מחוז תל אביב, עצרה 8 אנשים וביניהם גם תושבי בת ים בחשד שהנפיקו דרכונים ישראליים לנתינים רוסים שלא כדין

דרכון צילום רועי אסף

בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת ישראל, פתח מחלק הונאה של מחוז תל אביב בחקירה סמויה נגד עובדים ברשות האוכלוסין וההגירה. התלונה הוגשה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בסוף חודש אוגוסט, לאחר שביקורת פנימית הביאה לזיהוי תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים אשר בוטלו, וזאת בתקופה של מצוקת תורים לקבלת דרכונים בלשכות. לאורך כל החקירה עמדו חוקרי יחידת ההונאה בקשר עם רשות האוכלוסין וההגירה אשר סייעו למשטרה בכל הנדרש.

במסגרת החקירה הסמויה עלה כי שני "מתווכים" האחד, בן 43 והשני בן 42, פנו אל עובדים בסניפים שונים ברחבי הארץ, בבקשה להנפיק דרכונים ישראלים לנתינים רוסים וזאת בניגוד להליך תקין.

על פי החשד אותם נתינים רוסים היו זכאים לדרכונים זמניים בלבד או לתעודת מעבר, כאשר על מנת לקבל דרכון קבוע היה עליהם לגור בתחומי מדינת ישראל. בפועל, מקבלי הדרכונים הגיעו לימים בודדים בלבד וללא כל כוונה לגור בישראל. החשד הוא כי הדרכונים נועדו להקל על מקבליהם לטוס ממדינה למדינה מבלי להשתמש בדרכון רוסי אלא בדרכון ישראלי.

עם מעצרם של שני "המתווכים" ושלוש עובדות נוספות של רשות ההגירה והאוכלוסין, עברה החקירה לשלב הגלוי והיום נעצרו 3 חשודים נוספים מירושלים ובת ים (גילאי 38, 41, 57), אשר יובאו היום בפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב לצורך החלטה בעניינם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות