n
דף הבית / בת ים / שיא בתאונות חזית-אחור בחולון ובת ים

שיא בתאונות חזית-אחור בחולון ובת ים

חולון ובת ים נמצאות בין 10 הערים עם הכי הרבה נפגעים בתאונות חזית-אחור. כ-35 אנשים נפגעו רק בשנה האחרונה בשתי הערים בדרך זו

תאונה כללית מטושטש צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

52 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב  בשנת 2022, מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר בעשור האחרון, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס (כבישים עירוניים ובינעירוניים).  מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2022 נרשמה עליה של 30% במספר ההרוגים בתאונות מסוג חזית-אחור בהשוואה לתאונות דומות שאירעו בשנת 2021.

תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. למהירות נסיעת כלי הרכב משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה גם באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים.

בחולון נפגעו 384 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2022-2013), מהם אדם אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 20 בני אדם בתאונות מסוג זה. חולון מדורגת במקום ה-6 במספר הנפגעים מבין הערים הגדולות.

בבת ים נפגעו 232 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2022-2013), מהם שבעה בני אדם נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 15 בני אדם בתאונות מסוג זה. בת ים סוגרת את העשירייה בטבלת הנפגעים מתאונות מסוג זה. מי שמדורגות בראש הטבלה המפוקפקת הן הערים: תל אביב, ירושלים, חיפה וחדרה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות דרכים מסוג חזית-אחור נגרמות בעיקר בשל אי שמירת מרחק מתאים מהרכב שמלפנים, וכמו כן גם בשל היסח דעת של הנהג.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ולקדם התקנת מערכות בטיחות אוטונומיות שמפצות על טעויות הנהג ולמעשה עוצרות את הרכב לפני הפגיעה. במקביל, יש להגביר את המודעות לנהיגה במהירות החוקית והמותאמת לתנאי הדרך, לשמירת מרחק נכונה ולנהיגה ללא שימוש בטלפון הסלולארי.

תאונות הדרכים הן לא גורל משמיים ובפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת תכנית לאומית לצמצום הקטל בדרכים שהכין הרלב"ד, הגוף שאמון עלה מאבק בתאונות הדרכים. כל יום ללא אישור התכנית חושף את כולנו לסכנה גדולה ומיותרת בכבישים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות