X

קיץ 2023 היה חם וקטלני בכבישי חולון ובת ים

על פי נתוני אור ירוק, הערים השכנות חולון ובת ים, נמצאות בעשירייה הראשונה עם כמות נפגעים והרוגים בכבישים בחודשי הקיץ

צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

97 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ של שנת 2023 (יוני, יולי ואוגוסט) לעומת 75 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים באותם חודשים בשנת 2022 - עליה של כ-30%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בכל קיץ נהרגים בממוצע 91 בני אדם- הרוג אחד בכל יום בכל יום בממוצע. מהנתונים עולה כי בכל קיץ (יוני, יולי ואוגוסט) נפגעים בממוצע 5,853 בני אדם בתאונות דרכים, 622 מהם נפצעים קשה.

בעיר בת ים, 50 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בשנת 2023, מתוכם אדם אחד נהרג ועשרה נפצעו קשה. 854 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בעיר במהלך חודשי הקיץ בעשור האחרון, מתוכם שישה נהרגו ו-74 נפצעו קשה.

בעיר חולון 48 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בשנת 2023, מתוכם אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה. 998 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בעיר במהלך חודשי הקיץ בעשור האחרון, מתוכם 15 נהרגו ו-87 נפצעו קשה.

שתי הערים סוגרות את עשרת הערים הגדולות כשמקדימות אותן בסדר יורד: ירושלים, חיפה, תל אביב, נתניה, באר שבע, אשדוד, פתח תקווה ואשקלון.

המלצות לנסיעה בטוחה שיסייעו לעבור את הקיץ בשלום: שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים - החום של הכביש בקיץ עלול לגרום לצמיג להיסדק ואף להתפרק. בכדי למנוע זאת, יש להקפיד על לחץ אוויר תקין בגלגלים במשך כל התקופה. שמרו על ערנות - במיוחד בנסיעות ארוכות, שתו מים לאורך הנסיעה ואל תנהגו כשאתם עייפים. החום מכביד, מייצר עייפות ופוגע בערנות. הקפידו לעצור להתרעננות במקומות שנועדו לכך ולא בשולי הכביש. אווררו את הרכב - על מנת לשמור על רעננות וערנות במהלך הנהיגה הפעילו מזגן בכדי לקרר את פנים הרכב וכן פתחו חלון מדי פעם בפעם על מנת להחליף את האוויר במכונית. הימנעו מהסחי דעת - במיוחד בנסיעות משפחתיות ישנן הסחות דעת רבות - ילדים במושב האחורי, התמצאות בדרכים לא מוכרות, הטלפון הנייד. הקפידו להתרכז אך ורק בנהיגה, הניחו את הטלפון בצד ודאגו מראש לתעסוקה לילדים בזמן הנסיעה. הרכיבו משקפי שמש - השמש המסנוורת עלולה להוביל לראייה לקויה של הדרך. הימנעו מעצירה בשוליים - העצירה בשוליים מסוכנת, במיוחד במקומות בהם השוליים אינם רחבים דיים. לכן, בדקו את תקינות הרכב טרם הנסיעה בכדי למנוע עצירה באמצע הדרך ובמקרים בהם אין ברירה, השתדלו לעצור במקומות מוסדרים כמו תחנות דלק או חניונים. במקרה חירום, במידה ונכפה עליכם לעצור בשולי הדרך, לבשו אפוד זוהר ועברו מעבר למעקה הבטיחות בכדי להישאר בטוחים. אל תסירו נעליים בנהיגה - הנעליים עלולות להחליק את מתחת לדוושות ולהפריע לנהיגה. הנהיגה בחופי הים אסורה! - על פי החוק, חל איסור לנהוג ברכב במרחק של פחות ממאה מטרים מקו המים. נסיעה כזו מסכנת את הנופשים בחוף. העוברים על החוק צפויים לקבל קנס שנע בין מאות לאלפי שקלים וכן בהחרמת רכבם. חפשו את הילדים - בחודשי הקיץ הילדים נמצאים שעות רבות בחוץ. לכן, כשאתם נוסעים ברחובות העיר, שימו לב לילדים שעלולים להתפרץ לכביש ותנו להם זכות קדימה במעברי החציה. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ הם נקודת זמן שבה הסיכון לפגיעה בתאונת דרכים גבוה. בחודשים הללו הילדים ובני הנוער לא נמצאים במסגרת מסודרת ומגוננת, חלקם נמצאים ברחובות, בשעמום וחוסר מעש. בחודשי הקיץ ישנה עליה בנסיעות המשפחתיות לחופשות, חלקן בכבישים לא מוכרים, אדומים, ותחת עייפות. הקיץ שעבר היה קטלני במיוחד בערים ובישובים ולכן על ראשי הערים לאתר את נקודות התורפה בכל עיר ועיר ולחזק את הבטיחות בדרכים. יש להגביר את האכיפה סביב מקומות הבילוי לרסן ולמתן את מהירות הנסיעה באזורים שיש בהם ריבוי של ילדים כמו פארקים וכינוסי קייטנות ולהגביר את המודעות לבטיחות בדרכים בקרב התושבים. שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת מזה כ-20 שנים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות כדי שכולנו נוכל לעבור את הקיץ בשלום".
עמוד הבית ראשי חדשות חולון חדשות בת-ים בת ים אור ירוק תאונות קיץ

art