X

חוקר במשטרת ראשון לציון לשעבר צילם נשים בשירותים

הלם בתחנת ראשון לציון: החוקר אורן בן משה שעבד שנים בתחנה צילם נשים בשירותי היחידה עם שתי מצלמות נסתרות. הזוועה: עשרות סרטונים על מחשבו הפרטי ובמכשיר הסלולרי שלו

חוקר במשטרת ראשון לציון לשעבר צילם נשים בשירותים
רפ"ק אורן בן משה, נאשם כי תיעד נשים בשרותים צילום: צילום מסך יו טיוב

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום כנגד אורן בן משה, מפקד יחידת "הונאה מרכז" לשעבר במשטרת ישראל, לאחר שתיעד עשרות נשים עירומות בעת שהן עושות שימוש בתאי השירותים ביחידה.

 

מכתב האישום שהגישה עו"ד נטלי חגי עולה כי במספר רב של הזדמנויות, תיעד בן משה בסתר, באמצעות אמצעי תיעוד ומעקב משטרתי שהתקין, עשרות נשים בעירום, בעודן עושות את צרכיהן. בהמשך, לאור תקלה במכשיר שהתקין, ביקש בן משה מנציגי המשטרה מכשיר תיעוד נוסף, בטענה שהוא זקוק לו לטובת חקירה מתנהלת, והתקינו בתא השירותים. בן משה נטל את מכשירי התיעוד מהתא בתדירות יומית והוריד את הסרטונים למחשב שלו.

 

נוסף על כך, נהג בן משה להיכנס לתאי השירותים ולצלם בחשאי באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו נשים שונות בעודן מתפנות בשירותים. כך למשל, בשעות אחר הצהריים, כאשר ניגשה אחת השוטרות אל התא, נכנס בן משה לתא הסמוך וצילם אותה באמצעות הטלפון הנייד שלו מבעד לחוצץ שבין התאים. לאחר שהשוטרת הבחינה בזוג ידיים מבעד לחוצץ ויצאה נסערת מהשירותים, ניגשה אל בן משה ותיארה בפניו את שקרה. בן משה הרגיע את השוטרת והבטיח לה כי ידווח על שקרה, תוך שהורה לה שלא לשוחח על האירוע עם אנשים אחרים.

 

בהמשך למתואר לעיל, לאחר שסיימה אחת השוטרות להתפנות, נחשף בפניה אחד ממכשירי התיעוד שהתקין בן משה. השוטרת נכנסה למשרדו של בן משה, יחד עם שוטרת אחרת, מסרה לו את המכשיר ועדכנה אותו בעניין. בן משה הורה לשוטרות שלא לדבר על חשיפת המכשיר ואמר כי יטפל באירוע. מיד לאחר מכן, ניגש בן משה לשוטרות פעם נוספת ואמר להן בכזב כי עדכן את המחלקה לחקירות שוטרים ושאלו שולחים חוקר ליחידה. לאחר מכן כאשר נשאל על ידי אחת השוטרות לגבי החקירה, פירט בפניה בכזב פעולות חקירה שלכאורה מבוצעות על ידי מח"ש ביחידה, והורה לה שלא לדבר על חשיפת המכשיר.

 

כתב האישום מייחס לבן משה עבירות של מעשה מגונה, פגיעה בפרטיות, שימוש לרעה בכוח המשרה, הטרדה מינית והתנכלות, ושיבוש מהלכי משפט.

 

אורן בן משה משטרה

art