n
דף הבית / בת ים / עלייה במספר ההרוגים בתאונות בחולון ובת ים בחצי השנה האחרונה

עלייה במספר ההרוגים בתאונות בחולון ובת ים בחצי השנה האחרונה

אור ירוק: החצי הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות בכבישים. עליה חדה בהרוגים בערים. בחולון ובת ים נהרגו במחצית הראשונה של 2023, שמונה בני אדם.

תאונה צילום עמותת אור ירוק
צילום: אור ירוק

198 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, עליה של 9% בהשוואה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. על פי עמותת אור ירוק, בהשוואה לחמש השנים האחרונות (2023-2019) החציון הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני והאדום ביותר.

בבת ים נפגעו 95 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, מתוכם חמישה בני אדם נהרגו ו-20 נפגעו קשה. מבין הנפגעים היו 42 הולכי רגל, 17 אזרחים ותיקים (בגיל 65 ומעלה), 15 רוכבי אופנוע או קטנוע, 13 נהגים צעירים (עד גיל 24), ו-13 ילדים (עד גיל 14). בת ים מדורגת במקום ה-9 מבין הערים הגדולות במספר הנפגעים בתאונות מתחילת השנה.

בחולון נפגעו 87 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, מתוכם שלושה בני אדם נהרגו ו-18 נפגעו קשה.. מבין הנפגעים היו  33 הולכי רגל, 13 ילדים (עד גיל 14), 12 רוכבי אופנוע או קטנוע, 12 אזרחים ותיקים (בגיל 65 ומעלה) ושלושה נהגים צעירים (עד גיל 24). חולון סוגרת את העשירייה של הערים הגדולות בכמות הנפגעים בתאונות מתחילת השנה.

הערים בהם מספר ההרוגים והפצועים הוא הגבוה ביותר הן: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה ואשדוד.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החציון הראשון של שנת 2023 הוא תעודת עניות וציון נכשל למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכלל הגופים שאמונים על המאבק בקטל בכבישים. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל והעלייה בהרוגים היא תוצאה ישירה לצמצום הכסף והמשאבים שהמדינה משקיעה ברצון להציל חיים בכביש.

תאונות הדרכים הן מכת מדינה אשר לא מבדילה בין דת, גזע או מקום מגורים. משפחות שלמות שנהרסות ונזק כלכלי אדיר למשק.  על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת תכנית שהכינו ברלב"ד וממתינה לאישור ולתקצוב, תכנית שתוביל את ישראל להיות אחת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים. ניתן לצמצם את ההרוגים בתאונות דרכים בשיעור של 50% בשנים הקרובות לו רק במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יאשרו את התכנית.

האחריות מוטלת גם על ראשי הערים- קידום הבטיחות בדרכים על ידי אכיפה של הפקחים העירוניים, ריסון ומיתון תנועה ליד בתי ספר, גני משחקים ובתי אבות יכול להוביל לצמצום מספר ההרוגים והנפגעים הגבוה בערים. שנת 2023 עלולה להיות הקטלנית והמדממת ביותר בעשור האחרון. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים באדישות ושיוון נפש כאילו מדובר היה בגורל משמים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות