n
דף הבית / בת ים / מסוכן להיות רוכב אופנוע בחולון ובת ים

מסוכן להיות רוכב אופנוע בחולון ובת ים

על פי נתוני אור ירוק, רוכבי האופנועים בחולון ובבת ים מעורבים באחוז גבוה מאוד מכלל תאונות הדרכים בשתי הערים

אופנוע קטנוע 1 צילום אור ירוק

79 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. 

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות בתאונות דרכים של רוכבי האופנועים והקטנועים בחמש שנים האחרונות (2022-2018), בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

העיר חולון מדורגת במקום החמישי מבין הערים הגדולות עם אחוז רוכבי דו גלגלי שנפגעו בתאונות העומד על 19%! לא פחות מ-376 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו בתאונות בעיר ב-5 השנים האחרונות.

העיר בת ים לא רחוק מחולון ומדורגת במקום ה-8 עם 241 רוכבי אופנועים וקטנועים שנפגעו בתאונות ב-5 השנים האחרונות ומהווים 16% מכלל הנפגעים בתאונות.

בעשירייה הראשונה מדורגות בסדר יורד: גבעתיים, תל אביב, רמת גן, אילת, חולון, פתח תקווה, הרצליה, בת ים, הוד השרון ובני ברק.

אופנוע קטנוע 2 צילום אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים וזו התוצאה של קיצוץ מתמשך בכסף שמועבר לטובת הבטיחות בדרכים של כולנו. מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים בכל שנה חייבת  להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכן כבר מזמן היו חייבים לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה.  התשתיות בנויות עבור המכוניות ולא לוקחות בחשבון שיש גם כלים דו גלגליים בכביש.

ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה. זוהי אחריות משותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי העיריות. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים וביישום תכנית לאומית ארוכת טווח ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הרוכבים שנהרגים בכל שנה".

אופנוע קטנוע צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות