n
דף הבית / בריאות / חדר המתנות המיוחד של "אברבנאל"

חדר המתנות המיוחד של "אברבנאל"

מיזם חדש ומרגש במרכז לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים, מקום בו המטופלים יכולים לבחור לעצמם מתנת יום הולדת. חדר המתנות נתרם על ידי ארבעת ילדיהם של ישעיהו (שייקה) ודבורה שויד ז"ל

חדר המתנות של אברבנאל קרדיט צילום- אלי אהרונוב (4)

במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל, הוקם מתחם חדש ומרגש המיועד לשמח מטופלים ביום הולדתם. חדר המתנות הוקם לזכרם של ישעיהו (שייקה) ודבורה שויד על ידי ארבעת ילדיהם : עדי שויד, עוזי שויד, רותי מאירי וסיסי גרמן.

הפרויקט יצא לדרך הודות לקשר שיזמה קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש בראשות ורד מזומן אביעד בשיתוף פעולה של יו"ר "ידידי נפש אברבנאל", הגברת דפנה נחושתן, עם המנהל האדמיניסטרטיבי, מר זיו עיני, שאישר הקמת מבנה ייעודי לנושא וחיבר  למיזם את האומנית המקומית לורן קרואני שביצעה ציור קיר מרשים על כל המבנה.

המבנה הוקם בסיוע מנהל מחלקת השירותים הטכניים, מר יהודה בוזגלו. המקום יתופעל ע"י מנהל מחלקת טקסטיל, מר אבי כהן וע"י מנהלת חווית השירות, גב' לימור נפתלי.

רותי מאירי ופרופ יובל מלמד קרדיט צילום- אלי אהרונוב (14)

רותי מאירי ופרופסור יובל מלמד

בחדר המתנות ניתן למצוא מגוון רחב של מתנות חדשות באריזתן, המיועדות למטופלים. המגוון מותאם הן לבוגרים והן לבני נוער. תהליך בחירת המתנות נעשה בשיתוף המטופלים, ע"י שאלון ושיחות עם מנהלת חווית השירות כחלק מתפיסה של שיתוף המטופלים עם דגש על חוויה אישית מעצימה.

ביום הולדתו, יקבל כל מטופל גלוית יום הולדת, איתה יוכל להגיע אל חדר המתנות ולבחור לעצמו מתנה. בין המתנות הנמצאות בחדר המתנות ניתן למצוא: תיקים, כוסות טרמיות, בקבוקי שתיה, כובעים, חוברות יצירה ועוד…

ישעיהו ודבורה שויד נפטרו לפני כחמש שנים, הם היו מחלוצי החינוך הגופני במגזר הדתי לאומי והתגוררו בתל אביב. האם דבורה הייתה מורה מיתולוגית לספורט בבתי הספר בתל אביב והאב הקים  וניהל את המכללה לחינוך גופני בגבעת וושינגטון והיה מפקח ומרצה במכון וינגייט.

בתם רותי מאירי מספרת כי ההורים היו מוקפים חברים ממעגלים שונים וכיבדו כל אדם באשר הוא. בביתם היו תמיד מגירת ממתקים וארון מתנות והם נהגו להגיע לכל מקום עם מתנה בכדי לשמח מבוגרים וילדים: "כשחיפשנו  דרך להנציח את הורינו, רצינו לעשות זאת דרך מיזם שישקף את הנתינה שלהם לזולת, וחדר המתנות שהקמנו באברבנאל יעשה זאת בצורה הטובה ביותר, כך תשמר המורשת שלהם והם  ימשיכו לשמח אנשים גם אחרי מותם".

קרדיט צילום- אלי אהרונוב – רותי מאירי

רותי מאירי

פרופ' יובל מלמד מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל: "הקמת חדר המתנות הינה צעד חשוב ומשמח בקידום האוטונומיה של מתמודדי הנפש, בחזרה לקהילה ולחיי השיגרה כמו כולנו"

דפנה נחושתן יו"ר "ידידי נפש אברבנאל": אנו רואים בחדר המתנות, פעילות נהדרת, המאפשרת לכל מטופל לחגוג באופן אישי את יום הולדתו וזאת כחלק ממטרותינו, לשיפור הרווחה הנפשית והחברתית של המטופלים.

ורד מזומן אביעד מנכ"לית קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש : "אני שמחה על פתיחת חדר המתנות במרכז בריאות הנפש אברבנאל כחלק מהחיבוק החם שהקהילה נותנת למתמודד הנפש"

עוזי שויד סיסי גרמן עדי שויד רותי מאירי דפנה נחושתן יעל דולב זיו עייני פרופ יובל מלמד קרדיט-אברבנאל

צילומים: אלי אהרונוב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות