n
דף הבית / חדשות בת-ים / גברים או נשים? מי נוהג יותר טוב?

גברים או נשים? מי נוהג יותר טוב?

לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב- 8 למרץ, עמותת אור ירוק בדקה מי מעורב ביותר תאונות, גברים או נשים? התוצאות לפניכם

נהגת צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

על אף שקיימת תפיסה רווחת לפיה נשים נוהגות באופן מסוכן יותר מגברים, מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב- 8 למרץ, עולה תמונה הפוכה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר. על אף הידיעה שנשים נוהגות פחות מאשר גברים, חדותם של הנתונים ועוצמתם של הפערים מציגים תמונה ברורה אודות מי הנהג הבטיחותי יותר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 12% בלבד מהתאונות הקטלניות (בהן הרוג אחד לפחות) שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2021 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2021 אירעו 189 תאונות דרכים קטלניות בערים, מתוכן ב-23 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות – נשים.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2021 היו מעורבות בתאונות דרכים (קטלניות, קשות וקלות) בתחום הערים והישובים 3,151 נשים לעומת 8,989 גברים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנה זו. בממוצע של עשור: מדי שנה מעורבות בתאונות קטלניות בערים 23 נהגות ו-151 נהגים גברים.

בחולון בשנת 2021 אירעו 128 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-372 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 2.9 יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2021 עומד על 155 נשים (נוסעות ונהגות) מתוכן שלוש נשים נהרגו.

בבת ים בשנת 2021 אירעו 75 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 281 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 3.7 יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2021 עומד על 125 נשים (נוסעות ונהגות), מתוכן אחת נהרגה. 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים מעלים תמונה לפיה נשים נוהגות יותר בטוח מגברים, הן מעורבות פחות בתאונות דרכים קטלניות באופן משמעותי ונוטלות פחות סיכונים בזמן הנהיגה.

המדינה צריכה להשתמש בידע הזה ולעודד יותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה באופן מקצועי, בעיקר בתחבורה הציבורית שסובלת כבר שנים ממחסור של אלפי נהגים ונהגות.

עידודן של הנשים לעסוק בנהיגה מקצועית, באוטובוסים ובמוניות, יתרום להגברת תעסוקה של נשים, יעזור לצמצם את פערי השכר בין נשים לגברים ויוביל לצמצום כמות תאונות הדרכים והגברת הבטיחות על הכביש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אולי הם הנשים מעורבות פחות מגברים אבל אם תבדקו מי גורם לתעונות תראו שזה בגלל נשים והם פשות ממשיכות לנסוע כאלו לא שיכות לאזור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות