n
דף הבית / בת ים / בת ים: עמותת הגל שלי פתחה מרכזי חירום לבני נוער המתמודדים עם טראומות מלחמה

בת ים: עמותת הגל שלי פתחה מרכזי חירום לבני נוער המתמודדים עם טראומות מלחמה

מרכזי החירום הוקמו עבור מפוני עוטף עזה והדרום ומהווים מרכזים חינוכיים ייחודיים לקידום נוער בעזרת גלישה בים

בני נוער מהעוטף בפעילות במרכזי החירום של עמותת הגל שלי צילום הגל שלי

עמותת הגל שלי לקידום נוער בסיכון הפועלת גם בחוף הרביירה בבת ים, הקימה תכנית חירום אשר מעניקה מענה לנוער וצעירים מתמודדי טראומה.

"מרכזי חירום" של הגל שלי הפועלים מידי יום באופן שיטתי ויומומי ברצף עם מפוני מעוטף עזה ומהדרום והם גדלים מידי יום ונמצאים בנחשולים, שפיים, מעגן מיכאל וגעש, עם כבר מעל 100 נערות ונערים המגיעים אליהם מידי יום כדי לרפא את הגוף והנפש.

המשתתפים מגיעים מכפר עזה, אשקלון, כרמייה, מושב פטיש, אשדוד, שדרות, ונוספים. באחרונה הצטרפו גם מהצפון מפנימיית נירים ומשאר יישוב.

עשרות רבות של חברי וחברות צוות, מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים באופן רציף, כדי להעניק אוזן קשבת, כתף תומכת ופעילות חינוכית איכותית כדי לסייע ולו במעט עם חוסר הוודאות, המראות הקשים, הקרובים אליהם שכבר אינם והיציבות שאיננה.

למעשה כבר שנים עמותת הגל שלי מפעילה תכנית ייחודית לפוסט טראומה המשתמשת בגלישת גלים ככלי טיפולי.

נוכח המצב הם ערכו התאמות נדרשות ומרחיבים את התכנית מידי יום נוכח הצורך רב והפניות רבות.

הנוער איתו הם פועלים חוו אירועים המוגדרים כטראומאטיים, אם כי אף אחד מהם לא מוגדר עדיין פוסט – טראומטי (מינימום חודש מרגע האירוע). חשוב לדעת כי אנחנו נמצאים בחלון זמן ייחודי, בו אנו כחברה יכולים לסייע לנוער על ידי התערבויות ייעילות ואפקטיביות. עמותת הגל שלי  מאמינה בלב שלם כי התכנית תסייע להם למצוא כוחות חדשים ולשים את האירוע, קשה ככל שיהיה כזכרון ולא כטראומה ובכך לצליח לחזור ולתפקד.

נוער מפונה מעוטף עזה לגעש לפעילות של הגל שלי קרדיט עמותת הגל שלי

ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת הגל שלי: "מטרת ההקמה של מרכזי חירום עבור בני הנוער אשר חלקם יצאו מתופת היא לאפשר לפרוק ולייצר חוויות ושיח באמצעות גלישת גלים בעזרת תוכנית 'כלים מהגלים'. תכנית ייחודית למתמודדי טראומה. המטרה היא לסייע לנערים/ות להרגיש במקום בטוח ורגוע במרחב הפתוח – בים. עבודה עם כוחות חיוביים בטבע. שם אפשר לעצור, להתבונן, לעקל וגם לשתף ולהתחבר לרגשות שמציפים אותנו בימים האלו. בעזרת התוכנית הייחודית הזו, שאותה אנו מקיימים כבר שנים גם עם אגף השיקום של משרד הביטחון למתמודדי PTSD, היא לתת סיוע מיידי למי שמתמודד עם טראומה קיצונית. אנו מאמינים כי הטיפול המיידי שאנו מעניקים לנערים/ות שחוו טראומה קשה, יקטין משמעותית את הנזק הנפשי ויאפשר לבני הנוער לקבל כלים כיצד להתמודד"

אודות עמותת הגל שלי:

עמותת הגל שלי הוקמה במטרה להעניק הזדמנות אמיתית לנערות ולנערים במצבי סיכון לעלות על הגל ולהצליח דרך התמודדות מעצבת עם איתני הים, באמצעות גלישת גלים. העמותה מפעילה פעילויות מגוונות, לבנות ובני נוער מכל קשת החברה הישראלית: יהודים, ערבים, חילוניים, דתיים, עולים, ותיקים, בנות ובנים.

אנשי העמותה הם אנשי חינוך וים, שואפים לסייע לבני נוער במצבי סיכון לחשוף את הכוחות הפנימיים הגלומים בהם על מנת להתמודד עם אתגרי החיים. אנחנו מונעים מהאמונה כי דרך התנסות מעצבת עם איתני הים והגלים, בתהליך ייחודי ומובנה, יזכו בני הנוער בחוויית הצלחה משמעותית אשר תהווה קרש קפיצה עבורם להצלחות נוספות בחיים.

העמותה מונה 8 מרכזים לאורך חופי ישראל כולל בת ים, וקידמה בעשור האחרון כ- 9460 בני נוער.

באדיבות עמותת הגל שלי

צילומים: עמותת "הגל שלי"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות