n
דף הבית / בת ים / בת ים זוכרת את בניה ובנותיה

בת ים זוכרת את בניה ובנותיה

אלפים נכחו אמש בגן הניצחון בבת ים, בעצרת הזיכרון לחללי צבא הגנה לישראל ולנפגעי פעולות האיבה תשפ"ג

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים

אמש, יום ב', 24.4, עיריית בת-ים ציינה את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי צבא הגנה לישראל ולנפגעי פעולות האיבה תשפ"ג.

בגן הניצחון התקיימה העצרת המרכזית בהשתתפות ראש העיר צביקה ברוט, הנהלת העיר, חברי מועצת העיר, רבני העיר, יו"ר יד לבנים בת-ים, משפחות שכולות ותושבים. הטקס הועבר בהנחיית  ד"ר אבשלום קור, בהשתתפות שירי מימון והזמר הראל ליסמן. במהלך הטקס הוקרנה תמונתם של חללי העיר בת-ים והונחו זרים לזכרם בשיתוף הארגונים, הגופים העירוניים והמשפחות השכולות.

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים (2)

מתוך נאומו של ראש העיר ברוט: "אנחנו, שחיים פה, וצוחקים, ואוהבים, וכואבים, וממשיכים תמיד הלאה בזכותם, האם יש בנפשנו לספר להם –ברקע התקופה האחרונה שלנו כאן שהקמנו במדינת ישראל חברת מופת, שיודעת להיות מאוחדת, ומכילה, ומסבירת פנים האחד אל חברו, ושמצליחה לקבל גם דעות שונות, ולהתגבר על מחלוקות – גם אם הן קשות. הרי מצבות האבן הדוממות בבתי העלמין הצבאיים לא מבחינות בין מגזרים, או בין דעות. המצבות הללו מנציחות אנשים שהיו ימין ושמאל. דתיים, חילונים ואפילו חרדים. ותיקים ועולים. חלקם, אם היו פה היום, היו מפגינים בעד – וחלק היו נגד. אבל כשהם הסתערו יחד, כתף אל כתף אל מול האויב, זה לא עניין אותם. הם זכרו מצוין שרב המאחד על המפריד בינינו, ושאנחנו באמת עם אחד, עם סגולה, שראוי לקרבן שלהם. האם גם אנחנו זוכרים את זה?"

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים (3)

יו"ר ארגון יד לבנים בת-ים, אדיר בן משה סיפר בנאומו על אחיו, רב טוראי אברהם-אלברט בן משה, אשר נפל במלחמת יום הכיפורים ואמר כי: "יום הזיכרון הוא סמל לאומי. לכן,  דווקא השנה כשהמחלוקות הפנימיות כה קשות, אנו מביטים בכאב גדול ובדאגה עמוקה, מחיר הדמים ששילמנו, הם התזכורת בעבורנו יום יום ושעה שעה. אהובינו שירתו יחד ונפלו יחד, והם היו מכל העדות והמגזרים במדינה. אני נושא תפילה לעתות של שלום וביטחון, ולשלום גם בתוכנו. מי ייתן ונשוב במהרה לאחדות ולקירוב לבבות, כי הרי כולנו אחים." 

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים (5)

מיד לאחר העצרת המרכזית בגן הניצחון, התקיים ערב שירי לוחמים בהיכל התרבות בהשתתפות גיל שוחט מארח את אנסמבל פוליפוניה, דניאלה לוגסי, מאיה אברהם, חן אהרוני.

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים (4)

בנוסף, התקיימו במהלך השבוע טקסים נוספים ברחבי העיר: ביום חמישי נערך בבית יד לבנים, טקס התייחדות לבני המשפחות השכולות, במעמד ראש העיר צביקה ברוט, הנהלת העיר, חברי מועצת העיר, רבני העיר, יו"ר יד לבנים מר אדיר בן משה והמשפחות שכולות.

ביום ראשון נערכה באנדרטה לזכר נפגעי פעולות האיבה ע"ש הלנה ראפ, עצרת לזכר נפגעי פעולות האיבה, מתייחדים עם זכרם של תושבי בת-ים שנרצחו בפעולות טרור. בהשתתפות ראש העיר צביקה ברוט, הנהלת העיר, חברי מועצת העיר, רבני העיר, נציגי ארגון פעולות איבה, משפחות שכולות ותושבים.

היום, יום ג׳, עם הישמע הצפירה צוין יום הזיכרון לחללי צבא הגנה לישראל ולנפגעי פעולות האיבה בעשרות טקסים בעיר, בבית העלמין ברחבת בניין העירייה וכן בכלל מוסדות החינוך.

יום הזיכרון1 צילום דוברות עיריית בת ים (6)

צילומים: דוברות עיריית בת ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות