n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים וניו יורק- ערים תאומות!

בת ים וניו יורק- ערים תאומות!

לאחר מגעים שנמשכו כשנתיים, ייחתם השבוע הסכם ערים תאומות בין העיר בת-ים – לבין רובע מנהטן, הרובע המרכזי והגדול בעיר ניו-יורק שבארה"ב.

חוף ים צילום דוברות עיריית בת ים
צילום: דוברות עיריית בת ים

באופן מדהים, תהפוך בת-ים לעיר היחידה בארץ – וכמעט היחידה בעולם – שזוכה להסכם שיתוף פעולה שכזה עם הרובע היוקרתי.

המגעים בין שתי הערים החלו לפני כשנתיים: ראש העיר בת-ים צביקה ברוט, אשר שימש בעבר בין היתר כיועץ למנהיגים בעולם, יצר קשרי עבודה לא שגרתיים עם קולגות בערים שונות – וקידם גם שיתופי פעולה ייחודיים בין בת-ים לבין ערים מרכזיות בארה"ב ובאירופה. בשלב מסוים נוצר הקשר גם עם בכירים בעירית ניו-יורק, אשר ביקשו לשתף פעולה עם נושאים שמשותפים לעיר הישראלית ולהם כמו התחדשות עירונית, טיפול בקורונה ונושאי חינוך.

בשנה האחרונה נפגש ברוט פעמיים עם נשיא מנהטן, מארק לוין, כדי לקדם שיתופי פעולה בין הערים – והקשר הזה הוביל גם להחלטה משותפת על רצון לחתום על הסכם ערים תאומות, ולשתף פעולה בשורת נושאים בהם בריאות הציבור, חינוך, התחדשות עירונית, איכות סביבה ומאבק באנטישמיות ובגזענות.

השבוע צפוי להתקיים טקס בהשתתפות נשיא מנהטן מארק לוין, ראש העיר צביקה ברוט, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ובכירים נוספים, ובו ייחתם ההסכם ההיסטורי עבור בת-ים – שתחגוג בשנים הקרובות את יובל ה-100 שלה.

לאחר הטקס שיתקיים בעירית ניו-יורק, צפוי להגיע נשיא מנהטן לביקור גומלין בבת-ים לקראת סוף השנה. בבת-ים אף מתכוונים לקיים מחווה סמלית כלפי העיר התאומה החדשה, ולקרוא לאחד הרחובות או הפארקים החדשים שנבנים כיום בעיר על שמה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות