n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: בזכות חובש מד"א והמפעם, ניסים קיבל את חייו במתנה

בת ים: בזכות חובש מד"א והמפעם, ניסים קיבל את חייו במתנה

ניסים ניר רפאל מבת ים התמוטט במהלך שיחת הטלפון למוקד 101 של מד"א וניצל בזכות מפעם (דפיברילטור) שהיה באזור בו התמוטט ובזכות חודש מד"א שהציל את חייו

ניסים ניר רפאל יוסף ששון חובש צילום דוברות מדא
צילום: דוברות מד"א

בתחילת חודש אוגוסט, ניסים ניר רפאל (55) החל לחוש ברע. הוא יצא לרחוב, התיישב על ספסל סמוך לביתו בבת ים, וחייג למוקד 101 של מד״א. חובש בכיר שמואל אלגאוי שענה לשיחה במוקד מד״א – הבין מיד כי מדובר במקרה חירום והזניק למקום ניידת טיפול נמרץ וכונני תגובה מיידית, כשלפתע תוך כדי השיחה ניסים ניר איבד את הכרתו והתמוטט.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע במד"א יוסף ששון הגיע למקום שניות לאחר שניסים ניר התמוטט, זיהה כי ניסים ניר ללא דופק וללא נשימה והחל מיד בפעולות החייאה שכללו שימוש במפעם (דפיברילטור) למתן מכת חשמל.

לאחר רגעים בודדים חזר ליבו של ניסים ניר שב לפעום ויוסף יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א המשיכו את הטיפול הרפואי על מנת לייצב את מצבו ופינו אותו לבית החולים וולפסון כשהוא מונשם – שם לאחר התאוששות, הוא שוחרר לביתו ללא נזק נוירולוגי.

בסוף השבוע האחרון, נפגשו ניסים ניר וחובש מד״א יוסף ששון במקום בו התמוטט לסגירת מעגל מרגשת.

ניסים ניר רפאל סיפר: "התרגשתי מאוד לפגוש את יוסף החובש שהציל את החיים שלי – במקום שבו התמוטטתי. אני לא יודע איך להודות לו, זה מדהים לפגוש בן אדם שהציל אותך ונתן לך את החיים בחזרה. לראות את הפנים שלו היה מרגש מאוד."

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד״א יוסף ששון: "באותו ערב הייתי בדרך הבית על אופנוע מד״א, כשקיבלתי קריאה על אדם שהתמוטט. כשהגעתי ראיתי את ניסים מחוסר הכרה ומאוד מהר הבנתי שמדובר בדום לב ושכל שניה היא קריטית. התחלתי בפעולות החייאה ובזכות אותו שוק חשמלי באמצעות המפעם – ניסים חי היום.

לחזור היום בדיוק לאותו מקום, אבל בלי סירנה ואורות אדומים כדי לפגוש את ניסים זה מרגש מאוד. לראות אותו עומד על הרגליים ומחייך ללא כל נזק נוירולוגי נותן לנו, מתנדבי מד"א את הדלק להמשיך ולהציל חיים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות