n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / טיולים וארועים / טיפים לטיולים וקמפינג במדבר: קיץ מול חורף

טיפים לטיולים וקמפינג במדבר: קיץ מול חורף

נופי המדבר יפים ועוצרי נשימה, ולכן לא פלא שהם מושכים אליהם מטיילים בכל ימות השנה. עם זאת, יופיו של המדבר מגיע עם מערך אתגרים משלו, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את התנאים הקיצוניים בקיץ ובחורף. הכנה נכונה היא המפתח להבטחת חוויה בטוחה ומהנה.

קרדיט: FREEPIK
קרדיט: FREEPIK

הכנו לכם טיפים להתמודדות עם מזג אוויר בטיולים וחופשות, בין אם אתם בוחרים מלון במדבר או מעדיפים לעשות קמפינג ולישון בחוץ.

טיפים לטיול במדבר בקיץ

שמירה על לחות – החום העז של הקיץ במדבר עלול להוביל להתייבשות מהירה. קחו מים בשפע – יותר ממה שאתם חושבים שתצטרכו – ותכננו לפחות ליטר אחד לאדם ליום. שקיות שתייה מקלות על לגימה תוך כדי תנועה, אז שקלו להשקיע במוצרים איכותיים, בעיקר אם אתם מטיילים הרבה.

הגנה מפני השמש – חשוב מאוד להיות מוגנים מפני השמה. חבשו כובע רחב שוליים, משקפי שמש המספקות הגנה מפני קרינת UV, וביגוד עם שרוולים ארוכים, קלים ובהירים כדי לשקף את קרני השמש. אל תשכחו למרוח קרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה, ולא רק בבוקר לפני שיוצאים לדרך, אלא כל כמה שעות מחדש.

נסיעות בשעות קרירות יותר – תכננו את הפעילויות שלכם בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים המאוחרות, כאשר השמש פחות עזה. הימנעו מטיולי הליכה או פעילויות מאומצות בשעות שיא החום, בדרך כלל בין 10:00 ל-16:00.

בחירת ציוד מתאים – ציוד המחנאות שלכם צריך להיות מתאים לחום. בחרו באוהל עם אוורור נרחב, וארזו כרית שינה המבודדת אתכם מהאדמה החמה. מאוורר המופעל באמצעות אנרגיה סולארית יכול גם להוסיף נוחות במהלך לילות לוהטים.

מוכנות לירידות טמפרטורה – אזורים מדבריים יכולים לחוות ירידות טמפרטורות משמעותיות בלילה, אפילו בקיץ. ארזו בגדים ארוכים כדי להישאר חמים לאחר השקיעה, כולל ז'קט קל או פליס.

טיפים לטיול במדבר בחורף

לבוש בשכבות – החורף במדבר יכול להיות קר באופן מפתיע, במיוחד בלילה. התלבשו בשכבות כדי להסתגל בקלות לטמפרטורות המשתנות במהלך היום. כללו במלתחה שלכם תחתונים תרמיים, שכבת אמצע חמה ושכבה חיצונית אטומה לרוח.

חום בשינה – בחרו שק שינה המדורג לטמפרטורות נמוכות מאלה שאתם מצפים להיתקל בהם. כרית שינה חיונית גם כדי לבודד אתכם מהאדמה הקרה. שקלו להשתמש במכשיר לחימום האוהל, אך ודאו שהוא בטוח לשימוש פנימי ומאוורר כראוי.

שמירה על לחות ואנרגיה – למרות שאולי לא תרגישו צמאים במזג אוויר קריר יותר, שמירה על לחות נשארת חשובה. משקאות חמים יכולים לעזור לחמם אתכם. מזונות עתירי אנרגיה וקלוריות חשובים גם הם לשמירה על טמפרטורת הגוף ורמות האנרגיה.

מוכנות לגשם – גשמים יכולים לשנות את תנאי המדבר היבשים במהירות. בדקו את תחזית מזג האוויר והיו מוכנים לשיטפונות פוטנציאליים.

כבדו את הסביבה

המערכת האקולוגית המדברית שברירית. בין אם אתם מבקרים בקיץ או בחורף, ודאו שאתם לא משאירים אחריכם שום עקבות מזיקים או מיותרים. היצמדו לשבילים ואתרי קמפינג מבוססים, ארזו את כל האשפה שלכם והימנעו מלהפריע לחיות הבר.

בטיחות קודמת לכול

לא משנה באיזו עונה אתם מגיעים לדרום, תמיד תודיעו למישהו על מסלול הטיול ועל זמן החזרה הצפוי. ודאו שיש איתכם טלפון טעון במלואו, ושקלו לקחת טלפון לוויני אם אתם מטיילים לאזורים מרוחקים במיוחד. הכירו את הסימפטומים של מכת חום והיפותרמיה, ודעו כיצד להגיב.

ניווט ומוכנות לשעת חירום

ללא קשר לעונה, עליכם להכיר היטב כלי ניווט ולהיערך לשעת חירום. למדו להשתמש במפה ובמצפן או במכשיר GPS, שכן נופי מדבר עלולים להיות מבלבלים עם ציוני דרך מינימליים. נשאו תמיד ערכת חירום המותאמת לסביבת המדבר, הכוללת משרוקית, מראה, פנס, מזון ומים נוספים, ערכת עזרה ראשונה ולדרמן או כלי דומה.

הכירו את טכניקות ההישרדות הבסיסיות, כמו איתות לעזרה. הכנה לבלתי צפוי על ידי תוכנית מוצקה, והיכולת לנווט ולהגיב למצבי חירום יכולים לעשות את כל ההבדל, ולוודא שתחזרו הביתה בשלום.

סיכום

חופשה במדבר, המלווה בטיולים ולינה במלון ייחודי או קמפינג, אמורה להיות חוויה בלתי נשכחת. זכרו שחוויה זו יכולה להשתנות מאוד בהתאם לעונת הביקור, ולאופן שבו אתם נערכים לתנאי מזג האוויר. אם תתכוננו, תכבדו את הסביבה ותשימו את הבטיחות והבריאות במקום הראשון, תוכלו להנות עד תום מהנופים המדהימים ומהשלווה שיש למדבר להציע.

** תוכן ממומן **

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

33 (6)

מופע חגיגי פתח את פסטיבל ימי זמר בחולון

תפריט נגישות