n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״רמת גן מצדיעה לאזרחים הותיקים״: רמת גן מקדמת את פרויקט ״muni 100״

״רמת גן מצדיעה לאזרחים הותיקים״: רמת גן מקדמת את פרויקט ״muni 100״

תוכנית “muni-100”, הינה אחת מתוכניות הדגל של עיריית רמת-גן שזכתה בקול קורא של משרדי הממשלה וארגון ה"ג'וינט-אשל" להיות חלק מהפיילוט של תוכנית ייחודית זו.

3a865de1-b06b-4f9c-9965-e00933684fe4

כנס עירוני ייחודי וראשון מסוגו התקיים השבוע בעיריית רמת-גן, בהובלת מנכ״ל העירייה מוטי כהן, האגף לשירותים חברתיים, אגף משאבי האנוש וכלל הגורמים העוסקים ברווחת האזרחים הוותיקים בעיר. הכנס הוא חלק בתוכנית כוללת של עיריית רמת-גן להתאמת התשתיות והשירותים בעיר לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר, מבחינה פיזית, חברתית, כלכלית והנגשת המידע.

תוכנית “muni-100”, הינה אחת מתוכניות הדגל של עיריית רמת-גן שזכתה בקול קורא של משרדי הממשלה וארגון ה"ג'וינט-אשל" להיות חלק מהפיילוט של תוכנית ייחודית זו.

מטרת התוכנית הינה התמודדות מרכזית עם אתגר הזדקנות האוכלוסייה והתארכות תוחלת החיים, המעמידים בפני נותני השירותים הציבוריים התמודדויות רבות ומורכבות הדורשות התאמה מחודשת ופיתוח שירותים נוספים המותאמים לאוכלוסייה הותיקה ברוח התקופה המודרנית. במסגרת התוכנית, פותח מודל בשיתוף ארגון הבריאות העולמי, שנקרא "ערים ידידותיות גיל" המציג כיצד ניתן להגביר את נוכחות והשתתפות האזרחים הותיקים במרחב הציבורי, בהיבטים חברתיים, כלכליים וקהילתיים, באמצעות תכנון מוקדם.

הפיילוט מפותח ומנוהל בשותפות רחבה עם משרדי ממשלה וארגונים ציבוריים, בהם משרד הרווחה והביטחון החברתי, המשרד לשוויון חברתי, משרד הבריאות, משרד השיכון והבינוי, הביטוח הלאומי ועוד.

כ-20% מאוכלוסיית העיר רמת-גן הם אזרחים ואזרחיות ותיקים וותיקות ועל כן, העירייה שמה דגש משמעותי בדאגה לאוכלוסייה זו. בעיר פועלים מעל 40 מועדונים לאזרחים וותיקים ומתקיימים בעיר מידי יום עשרות פעילויות מגוונות ואטרקטיביות לקהילה זו. בעקבות התכונית הייחודית יתווספו פעילויות נוספות בתחומי הספורט והתרבות וכן, יינקטו צעדים לשיפור הקשר והעברת המידע עם התושב הותיק על ידי העירייה. בעירייה מציינים כי עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פעל האגף לשירותים חברתיים בעיריית רמת-גן להידוק הקשר עם תושבי העיר הוותיקים ובוצעו אלפי שיחות טלפון לכלל האזרחים הוותיקים בעיר על מנת לתת סיוע מותאם לכל תושב ותיק.

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת-גן: ״רמת-גן מצדיעה לותיקיה וחרטה על דגלה להוקיר ולטפח את ותיקי העיר, כהוקרה על פועלם ותרומתם האדירה למען העיר והמדינה. הפיילוט הייחודי בו עיריית רמת-גן לוקחת חלק ייאפשר להבטיח סביבה מכבדת ותומכת שתתרום ותתמוך באוכלוסיית האזרחים הותיקים בעיר"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות