דף הבית / חדשות העיר / "העירייה מעודדת העסקת אוכלוסיות מוחלשות"

"העירייה מעודדת העסקת אוכלוסיות מוחלשות"

רונן דמארי

מינהל לשילוב חברתי בעירייה משתדל בכליו לשפר את איכות חייו של התושב ומשפחתו, שנקלעו לקשיים ומשברים אישיים. זו יכולה להיות אם חד הורית, מכורים נקיים, הורים בעלי צרכים מיוחדים ולמעשה כל אחד שמתקשה להתאושש מקשיי היום יום. המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במינהל לשילוב חברתי, יוזמת פנייה לבעלי עסקים לגלות אחריות חברתית ולסייע לאותם תושבים להשתלב בעולם התעסוקה, לשקם את חייהם ולעלות על המסלול הנכון.
וכך זה יעבוד: המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה תציע למעסיקים עובדים, מטופלי רווחה, המתאימים לסוג הפעילות של העסק. על העסק לעמוד בתנאים מסוימים כמו הבטחת זכויות עובדים והעסקה לפרק זמן מינימלי. עסקים שיעמדו בדרישות יקבלו תעודת תו חברתי למעסיקים ידידים בעיר.
במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה מסבירים כי מעסיקים ידידים הינם מעסיקים שלצד הצלחתם העסקית, מציבים יעדים חברתיים ותורמים הלכה למעשה לקהילה בה הם פועלים. עסקים בעלי תו חברתי ייהנו מחשיפה לקהל רחב של עובדים פוטנציאלים ויעבדו עם גורמים עירוניים לטובת מציאת עובדים מתאימים עבורם. בעירייה מציינים כי איתור מקום עבודה הינו השלמת תהליך העצמת המטופל בתכניות תעסוקה והשכלה שמקדמת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה. נעשים מאמצים רבים בכדי להכין את העובדים הפוטנציאליים בצורה מיטבית להשתלבות בעולם התעסוקה.
מסלול נוסף ושונה מציע לעסקים עצמם להתנדב. בעלי עסקים יוכלו לתרום את ימי העבודה של עובדיהם בפעילות בתדירות שתתאים להם, אם חד פעמי, סביב חגי ישראל, או פעם בחודש. כמו כן הם יוכלו לבחור את קיום הפעילות עם אוכלוסייה שקרובה לליבם, למשל ניצולי שואה, ילדים, צרכים מיוחדים ועוד. גם עסקים אלו יקבלו תעודת תו חברתי לעסק מתנדב. בקרוב יפורסם קול קורא עבור עסקים המעוניינים בקבלת תו חברתי. קבלת התו החברתי תותנה כאמור בעמידה בדרישות כפי שיפורסמו.
מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "זוהי  הזדמנות טובה עבור מעסיקים שמעוניינים לקחת חלק בשינוי חברתי ולהשפיע על המתרחש בעיר בצורה פעילה. אנו בעיריית ראשון לציון מבקשים לראות את העסקים תורמים לעיר ומתחברים לקהילה בעיר".

מוטי עג'מי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות