n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״חינוך זה שירות שהמדינה מחוייבת לתת לכלל אזרחיה״

״חינוך זה שירות שהמדינה מחוייבת לתת לכלל אזרחיה״

שנת הלימודים בפתח ועדיין לא ידוע אם היא תיפתח כסדרה, מה שבטוח שלא תהיה עליה בתשלומי ההורים

ילדים קהל צילום PIXABAY
צילום: PIXABAY

השבוע, התקיים דיון בועדת החינוך בכנסת בנושא תשלומי הורים לשנת תשפ״ד שבה סקר משרד החינוך את תוכנית העבודה בנושא זה ואת חוזר התשלומים המתוכנן לשנת הלימודים הבאה,כשהמגמה היתה להעלות את תשלומי ההורים בשנת הלימודים הקרובה, אלא שבפועל, הסכום שההורים יידרשו לשלם זהה למה ששולם בשנה שעברה בסופו של דבר. ההסכם, הושג בזכות מאבק של ארגוני ההורים. כמו-כן אנו משרד החינוך ראה לנכון לקדם את ״מפעל ההזנה״ ולהקצות לעניין זה תקציב.

כידוע, עד היום לא הייתה כל דרך לגבות כסף עבור ארוחות בוקר בגנים וסוגיה זו הוסדרה. בנוסף – עלות ארוחה חמה ביום חינוך ארוך עלתה ומשרד החינוך הסכים לסבסד את העלייה, כךשהתוספת לא תהיה על ההורים.

עינב דלאח, יו״ר ועד ההורים העירונית ברמת גן מסרה בתגובה לדברים כי: ״חינוך זה שירות שהמדינה מחוייבת לתת לכלל אזרחיה, כספי ההורים לא נועדו להחליף את סבסוד המדינה, השימוש בהם נועד להשבחת החינוך היכן שנדרש. העובדה כי כספי ההורים הפכו למנוע מחוייב המציאות, שבתי הספר לא יכולים בלעדיו זו עובדה וטעות בגישה, לפיכך בוודאי שאין כל סיבה מוצדקת להתייקרות בכספי ההורים ואני בהחלט מרוצה מהבלימה שהשיגה הנהגת ההורים הארצית וגם זה לא היה פשוט.
השיח עם משרד החינוך והאוצר בנושא תשלומי הורים הוא שיח ארוך ועיקבי, שמטרתו הסופית היא ביטול כספי הורים תוך מימון המדינה את כל מה שנמצא תחת החינוך וקשור לתוכניות החינוך, מטיולים, סיורים, הרצאות וארועים. אם משרד החינוך רואה בתוכניות אלו חלק מהתוכנית הפדגוגית, אין סיבה שלא יממן אותם. להגיע להפחתה עד ביטול תשלומי ההורים דורש תוכנית מדורגת וההורים כן מכירים בצורך התשלומים בכדי לאפשר לבתי הספר לפעול, אבל בהנהגת ההורים העירונית ר״ג אנחנו עובדים עם הנהגת ההורים הארצית, גם בייצוג בועדות הכנסת, ליישום התהליך על כל שלביו עד שנגיע להפחתה משמעותית עד ביטול כספי ההורים״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

סגן ראש העיר בראשון לציון מקסים בביצקי הורשע בבית המשפט

תפריט נגישות