n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״השעון הזה יכול להציל חיים״

״השעון הזה יכול להציל חיים״

מכשיר שמיעה
צילום: Pixabay

אחותי מתגוררת ברחובות ושם קיבלו התושבים את שעון הזה ללא תשלום מתוך דאגה כנה לתושבים, רק ברמת גן אני צריכה לשלם על זה״ כך אומרת ל״גל גפן רמת גן״, תושבת העיר שסובלת מליקוי שמיעה. לדבריה, ולדברי תושבים נוספים איתם שוחחנו, בעיריות שונות ברחבי הארץ, חולקו לתושבים הלוקים מבעיית שמיעה שעון מיוחד המתרה על אזעקות ללא תשלום. ״כשפניתי לבדוק את זה נאמר לי שיילקח סכום סימלי שנע בין 20 ל- 50 שקלים. אני באמת לא מבינה למה פה משלמים ובשום מקום אחר לא. אני סובלת מבעיה בשמיעה, אני לא שומעת את האזעקות וכשזה קורה אני בלחץ תהומי שאולי מאוחר מדי ושיכול לקרות לי אסון בגלל זה״.

תושב אחר בעיר סיפר ״אני יודע מהודעות שפיזרה העיריה שהוקצו 2 מליון שקל למלחמה, ואותנו שוב שוכחים. לא בחרנו לא לשמוע, זה מצב קיומי, אנחנו פשוט לא שומעים שום דבר, האזעקות נשמעות בקול חרישי , והשעון הזה יכול להציל חיים. לא כל אחד יכול לשלם גם סכום סימלי , אז למה אין התחשבות בנו, בכולנו?״

למותר לציין כי בשיחה עם גורמים בעיריה נאמר כי ככלל שמתעוררת בעיה בתשלום הסמלי עבור הצמיד, היא נבחנת פרטנית ומטופלת על ידי הגורמים באגף לשירותים חברתיים.

מהעיריה נמסר בתגובה: ״עיריית רמת גן מפעילה מערך סיוע ייעודי לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה, הזכאים לסל תקשורת. בתוך כך העירייה רכשה ומספקת באופן מיידי צמידים ייעודים המתריעים אודות אזעקות בעלות סמלית של 20 שקלים . יובהר כי כל זכאי יכול לרכוש באופן פרטני ועצמאי את הצמיד ולקבל החזר מלא מסל תקשורת. כמו כן, העירייה משתפת פעולה עם חברת "sing now" אשר מעניקה שירות חינמי של תרגום לשפת הסימנים, לתושבים הזקוקים לכך.

ככלל שמתעוררת בעיה בתשלום הסמלי עבור הצמיד, היא נבחנת פרטנית ומטופלת על ידי הגורמים באגף לשירותים חברתיים.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות