n
דף הבית / בריאות / חולון: מרפאה חדשה לטיפול בדלקת כרונית, נפתחה בוולפסון

חולון: מרפאה חדשה לטיפול בדלקת כרונית, נפתחה בוולפסון

שירות חדש למטופלים במרכז הרפואי וולפסון: מרפאה לדלקת אאוזינופילית בוושט EoE.

מיגל שטיין אולגה ברנדסקי צילי צנגן חיים קריספין צילום דוברות וולפסון
מימין:ד"ר חיים קריספין, ד"ר צילי צנגן, ד"ר אולגה ברנדסקי, ד"ר מיגל שטיין - צילום: דוברות וולפסון

במרכז הרפואי וולפסון נפתחה מרפאה לילדים ומבוגרים הסובלים מדלקת אאוזינופילית בוושט (Eosinophilic Esophagitis או EoE). המחלה היא דלקת כרונית בוושט הנגרמת על ידי תהליך דלקתי אלרגי ואימונולוגי למזון.

עיכוב באבחון ובטיפול עלול לגרום לסיבוכים והצירויות בוושט המקשות מאד לאכול מזון ופוגעים באיכות החיים בצורה משמעותית. ב-EoE גם אחוז גבוה של מחלות אלרגיות אחרות כגון נזלת, אסתמה, אטופיק דרמטיטיס, וגם אלרגיה למזון מהסוג המסכן חיים.

הסובלים מהמחלה מסתובבים שנים עם תלונות של קושי בבליעה או עם שינויים בהרגלי אכילה הכוללים הקטנת גודל והרכב המזון כדי לבלוע אותו ובנוסף מרגישים צורך מוגבר לשתות יותר על מנת לבלוע מזון מוצק. תסמינים נוספים הם בחילות והקאות, כאבי בטן וחזה, והרגשת תקיעות מזון בוושט. בילדים קטנים התסמינים הם גם מיעוט אכילה וכישלון בשגשוג.

ד"ר מיגל שטיין מנהל היחידה המקצועית לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית: "בארץ ישנו עיכוב באבחון המחלה בקרב ילדים ומבוגרים. עיכוב באבחון ובטיפול עלול לגרום לסיבוכים רבים ולפגיעה משמעותית באיכות החיים. לכן, החלטנו במרכז הרפואי וולפסון להקים מרפאה בעלת צוות רב תחומי כדי לאבחן ולטפל בכל ההיבטים של המחלה. יש לציין ש EoE היא מחלה כרונית, לכך צריך טיפול ומעקב ממושך, מסודר ושגרתי. פעמים רבות, המצב הקליני לא מצביע על המצב ברקמות הוושט ועדיין יכולה להיות דלקת פעילה עם נזק שהולך ומצטבר עם השנים. לכן יש חשיבות למעקב וטיפול באופן מסודר."

צוות המרפאה הוא צוות רב תחומי אשר כולל רופאים מומחים בתחום ומנוהל ד"ר מיגל שטיין מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, ד"ר אולגה ברנדסקי מנהלת השירות לפתולוגיה גסטרואנטרולוגית ומחלות כבד, ד"ר צילי צנגן מנהלת יחידת גסטרואנטרולוגיה ילדים וד"ר חיים קריספין רופא גסטרואנטרולוגיה מבוגרים.

בנוסף, הצוות כולל רופאי אלרגיה ואימונולוגיה קלינית, רופא גסטרואנטרולוגיה ילדים ומבוגרים, דיאטנית, פתולוגית מומחית בתחום, עובדת סוציאלית ובמידת הצורך אף תמיכה פסיכולוגית. האבחון נעשה באמצעות גסטרוסקופיה וביופסיות באזורים שונים בוושט והאבחנה נקבעת לאחר אישור רופא פתולוגיה המתמצא במחלה.

מיקום המרפאה: המרכז הרפואי וולפסון, היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, חדר אשפוז יום מס' 38.
לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן להתקשר למרכז זימון תורים בטלפון: 03-5028111 או לפנות במייל [email protected] או למייל ייחודי [email protected].

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות