n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / מועצה אזורית ברנר: נטע קירט מתיכון ברנר וממושב בית אלעזרי זכתה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות

מועצה אזורית ברנר: נטע קירט מתיכון ברנר וממושב בית אלעזרי זכתה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות

נטע כתבה עבודת גמר בתנ"ך בנושא: שלום ומלחמה - אוטופיה מול מציאות וזכתה בפרס הצטיינות המוענק על שם המחנך ישראל גור-אריה ז"ל

פרס גור אריה
צילום: מינהל לחינוך התיישבותי

נטע קירט מתיכון אזורי "ברנר" וממושב בית אלעזרי, זכתה בפרס "גור אריה" לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ"ב מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.

נטע כתבה עבודת גמר בתנ"ך בנושא: שלום ומלחמה – אוטופיה מול מציאות, בהנחיית עדי אפריימי-כהן, מורה לתנ"ך בברנר.

וועדת הפרס בחרה בעבודתה כאחת מעשר עבודות הגמר המצטיינות בארץ, וזאת "על עבודה מעניינת ועל פריסת היריעה הרחבה תוך התייחסות להיבטים שונים של סוגיות השלום והמלחמה במקרא". השבוע, נטע קיבלה בטקס חגיגי, שהתקיים בקרית חינוך "דרור" בשרון, תעודת הוקרה ופרס כספי על סך 1,500 ₪.

עבודת גמר הינה עבודה מחקרית ברמה אקדמית שתלמידי תיכון בוחרים לכתוב בנושאים שונים לפי תחומי העניין האישיים שלהם. העבודה מזכה אותם ב-5 יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות. במסגרת כתיבת העבודה התלמידים נדרשים להשתמש בכלי מחקר אקדמיים ומדעיים, תוך ליווי והנחיה של מומחים מהתעשייה ומהאקדמיה. העבודות נבדקות על ידי בוחנים חיצוניים המומחים בתחום הדעת בו עוסקת העבודה, ומהן נבחרות עשר העבודות המצטיינות ביותר. אחת מהן, כאמור, היא זו של נטע.

אילנה נולמן מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "נטע התמודדה בהצטיינות עם אתגר אינטלקטואלי של כתיבת עבודת גמר והיא חלק מחוד החנית של הנוער החוקר בישראל. זו דוגמא כיצד בית הספר תומך בהתפתחות אישית ומאפשר לכל תלמיד ותלמידה להעמיק בתחום שמעניין ומסקרן אותו". לדבריה, "כ-40% מכלל עבודות הגמר במערכת החינוך הן של תלמידי החינוך ההתיישבותי והפנימייתי, נתון מרשים זה הוא כתוצאה מתפישה חינוכית הרואה בכתיבת עבודות גמר את הלמידה המשמעותית ביותר ומעודדת פיתוח לומד עצמאי".

יעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל וד"ר אתי סתיו מרכזת התחום מדגישות כי "עבודות גמר הן צורך הכרחי ומשמעותי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים נושאים אקטואליים ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים לסוגיות מקומיות ועולמיות. זהו תהליך המשלב ידע, התנסות, חשיבה והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים שמקנים להם יתרון".

הפרס מוענק על שם המחנך ישראל גור-אריה ז"ל שראה את פסגת ההוראה והלימוד בחקירה והתנסות עצמית של תלמידים. בטקס הענקת הפרס נכחו רעייתו יעל ובני משפחתו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה תאונה צילום דוברות משטרת ישראל

רחובות: נעצר ראש ארגון פשע בחשד לאלימות קשה נגד שוטר

תפריט נגישות