n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / רעידת אדמה הורגשה הלילה ברחבי הארץ

רעידת אדמה הורגשה הלילה ברחבי הארץ

רעידת אדמה שמקורה בטורקיה ובעוצמה של 7.9 ריכטר, הורגשה היטב גם בישראל והעירה מהשינה עשרות אלפי ישראלים מבוהלים שביתם רעד למספר שניות.

ירח עננים צילום רועי אסף
לילה חריג בישראל. צילום: "גל גפן"

זה קרה הלילה (שני) בדיוק בשעה 03:20 כשרעידת אדמה אדירה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר שמקורה בטורקיה, הורגשה היטב גם ישראל. הרעידה הורגשה כל כך טוב עד שהיא גרמה לעשרות אלפים להתעורר משנתם בבהלה. 

במוסדות גדולים בארץ (בתי חולים, פנימיות וכו'), הופעלה אזעקת רעידת אדמה ובמקומות רבים דיווחו תושבים על שנדלרים וכלי בית שפשוט זזו ממקומם למספר שניות. כלבים שהרגישו היטב ברעידה, החלו לנבוח כשהבינו שמשהו חריג מתרחש.

בארץ הורגשה הרעידה בעוצמה של 4.7 בסולם ריכטר ולא דווח על נפגעים או נזק. שעתיים לאחר האירוע, הוחלט על ביטול טיסות מנתב"ג לטורקיה, אחרי שמטוס אל-על ביטל נחיתה בטורקיה ממש בזמן הרעידה שנמשכה למעלה משתי דקות.

מקור הרעש כאמור, בדרום טורקיה בגבול עם סוריה וזה גם האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר. בטורקיה קרסו עשרות בניינים ודווח על מאות לכודים כשבדיווח ראשוני נמסר על עשרות הרוגים ויש להניח שהמספר יגדל. גם בסוריה ובלבנון דווח על בניינים שקרסו ותחתם לכודים רבים.

בפיקוד העורף רעננו את הנחיות ההתנהגות בעקבות רעידת אדמה:
השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם. הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.
השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.

וכדאי שתתאוששו מהר מרעידת האדמה, כי כבר בשעות הקרובות תיכנס אל ישראל הסופה "ברברה" שתביא איתה מזג אוויר סוער במיוחד עם רוחות שיגיעו עד למהירות של 100 קמ"ש. מומלץ לקבע אדניות, דודי שמש, שמשיות וכל דבר שעלול לעוף ברוח העזה ולגרום לנזקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות