n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ראש העיר רחמים מלול: ״ממשיכים ביחד!״

ראש העיר רחמים מלול: ״ממשיכים ביחד!״

רגע לפני הבחירות, ראש עיריית רחובות, רחמים מלול בראיון על התכניות לקדנציה הבאה בתחומי הנדל״ן והחינוך וקליטת העליה. ויש לו גם מסר לתושבי העיר

be29d5af-faec-4f24-be24-9e5346e38d77

פחות משבועיים לבחירות ואנחנו נמצאים בישורת האחרונה, ולמרות שאנחנו בלב מלחמה, עדיין יש כאן מערכת בחירות, אז התיישבנו לשיחה קצרה עם ראש העיר רחמים מלול, על ההחלטה לרוץ שוב, על המלחמה, המשפחה ועל התוכניות לעתיד.

אנחנו שבועיים לפני הבחירות, אנחנו גם בימי מלחמה ורחובות ספגה גם הרוגים, פצועים וחטופים, איך מתמודדים עם זה?

"שום דבר לא יכול להכין אדם, לא רק ראש עיר, לפריצה של מלחמה כמו זו שהייתה לנו כאן בשביעי לאוקטובר. זו לא המלחמה הראשונה שלי בכיסא ראש העיר, אין ספק שהיא שונה, אבל אני יודע שכשפורצת המלחמה אנחנו קודם כל נכנסים לעשייה, קודם כל דואגים לתושבי העיר, בוחנים את המיגון, עוזרים למי שצריך וזה מה שעשיתי, כמצופה ממני. האחריות היא גדולה, לצערי הגדול יש לנו חטופים מהעיר, רון בנימיני ונמרוד כהן, וספגנו אבדות רבות, ולצד זאת אני חושב שהצלחנו להתמודד היטב עם מצב החירום שנכפה עלינו, כמו בפעמים קודמות".

המלחמה הגבירה את הצורך בביטחון, בכיתות כוננות ובניית ממדים, איזה תוכניות יש לך לחיזוק הביטחון בעיר?

"אין ספק שהמלחמה שמה זרקור על הצורך במיגון ובכלל בתחושת מוגנות של התושבים. עוד לפני כן וביתר שאת כיום, פעלתי להרחבת מערך השיטור העירוני, הקמנו מערך חירום עירוני, פיתחנו תוכניות חירום מפורטות ומצבת כוח האדם בעירייה גדלה באופן משמעותי ולראייה העירייה זכתה בפרס המקום הראשון במוכנות לחירום מטעם פיקוד העורף. זו תוצאה של עבודה מאומצת של שנים רבות, לא רק שלי, של כל גורמי החירום והביטחון בעירייה שפועלים בתיאום. כמובן שחלק בלתי נפרד מהמיגון הוא ההתחדשות העירונית ולשם אני דוחף שנים – אנחנו מחזקים מבנים ובונים שכונות חדשות המותאמות לצורך הביטחוני של היום ונמשיך לעשות זאת".

והחינוך? מה התוכניות שלך להמשך?

"אני איש חינוך במקור ואני רואה בחינוך אבן יסוד בפיתוח העיר. אמרו הרבה דברים על הדור של היום וכולנו נכחנו לגלות איזה דור מופלא צמח כאן, דור אמיץ, חכם, מוכשר וחדור מטרה, תפקידנו לדאוג שהדור הבא אחריו יהיה מופלא אף יותר. יש לנו אגף חינוך מצוין ששם לו למטרה להוביל את העיר קדימה, אנחנו מכניסים את החדשנות כבר בכיתות הגן, יוצאים גנים ובתי ספר ייחודיים ומטמיעים תוכניות שמאפשרות בחירה. אני תמיד חוזר ואומר: "חנוך הנער על פי דרכו", ואני גם מאמין בלב שלם במשפט ופועל לאורו, בכל המגזרים ובכל האוכלוסיות".

אתה נמצא המון שנים בתפקיד ראש העיר, במה אתה הכי גאה?

"אני גאה בעיר שלנו. כשאני הגעתי לתפקיד לא הביאו לי עירייה מוכנה עטופה בסרט מתנה, אני קיבלתי עירייה במצב גרעוני, אולי הגרוע ביותר שהיה כאן אי פעם, היו כל כך הרבה דברים לתקן – בחינוך, בתשתיות, בפיתוח ואפילו בעירייה עצמה. לא דמיינתי שיהיה לי כל כך הרבה זמן להגשים את החזון שלי ואני שמח שניתנה לי ההזדמנות להשפיע בצורה כזו על העיר שאני כל כך אוהב. בכל פעם שאני נוסע ברחובות העיר ואני רואה את החזון שהיה לי קורם עור וגידים – אני גאה".

העיר קולטת לא מעט עלייה, מה התוכניות בתחום הזה לעתיד?

"בשנים האחרונות שמנו דגש רחב על נושא העלייה, קלטנו לא מעט משפחות מאוקראינה בעקבות המלחמה ולאורך כל השנים אנחנו עושים מאמץ להוביל לעוד עלייה לעיר שלנו. יש לנו אולפן וליווי מקצועי, אנחנו מספקים חבילות סיוע ויש לנו דירות קלט, אנחנו מספקים תוכניות עירוניות רחבות גם בפנאי ובתרבות, גם בקליטה לעבודה וכשעולה מגיע אלינו לעיר הוא לא לבד – לאורך כל הדרך יש מי שמלווה אותו יד ביד, כי כשעולים נקלטים היטב, כולם נתרמים מזה".

אי אפשר שלא לדבר על נדל"ן, זה אחד הנושאים שהתמקדת בהם מאז נכנסת לתפקיד, איזה תוכניות יש לך עבור זוגות צעירים?

"כבר עם כניסתי לתפקיד היה ברור לי שאחת המטרות שלי היא הצערת העיר – העיר צריכה תושבים צעירים ואחת הדרכים למשוך אותם היא באמצעות דיור. רק השבוע הסתיימה ההרשמה להגרלה למחיר למשתכן, ההגרלה הכי מבוקשת בארץ כרגע מבחינת מספר נרשמים כי אנשים צעירים רוצים לבוא לרחובות – יש לנו חינוך מצוין, אנחנו עובדים קשה לשפר את התשתיות, יש כאן תעסוקה ולימודים והזדמנויות וככל שנמשיך לייצר פתרונות דיור איכותיים, כך אנחנו נמשיך להצעיר את העיר ולשמור עליה חזקה כפי שהיא היום".

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

"אחת המשימות שלי בשנים האחרונות הייתה להכין תוכניות ולקדם אותן. לא סתם אני פועל לקדם תוכניות מורכבות כמו פינוי בינוי בקריית משה או כמו אישור תוכניות לבניית שכונות חדשות ולחידושן. הכנו תוכנית אב להתחדשות עירונית בכל השכונות הוותיקות בעיר: מילצ'ן, אושיות, דניה, ההגנה, נווה מרמורק, האצ"ל וגבירול, כך משדרגים שכונות ישנות ואנחנו נטיב את איכות חייהם ומגוריהם של התושבים, יחד עם השכונות החדשות נקבל עיר לתפארת כל תושביה. אני ראיתי מה חזון יכול לעשות, כל מה שקרה בעשור האחרון ברחובות הוא תוצאה של דחיפה מתמדת קדימה, והיום בחזון שלי אני רואה איך תוכנית האב להתחדשות עירונית הופכת את רחובות לעיר שמגיע לה להיות".

מה המסר שלך ברוח התקופה, לתושבי העיר?

"ראשית אני רוצה לחזק את משפחות החטופים, החללים והפצועים, אין יום שעובר עלי מבלי לכאוב את כאבן והכאב הוא גדול. המסר הוא אותו מסר שקראתי אליו לפני השביעי לאוקטובר ולצערי הרב ראינו עד כמה הוא חשוב – אנחנו חייבים לעבוד יחד, אנחנו שותפי גורל, אנחנו אחים, בואו נשמור על זה ונשאיר את כל הפוליטיקה בצד, אין לזה כבר מקום בחברה של היום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות