n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ראשל"צ: מדוע ניפצו בקבוק זכוכית על ראשו של לקוח?

ראשל"צ: מדוע ניפצו בקבוק זכוכית על ראשו של לקוח?

תושב ראשל"צ הגיע לקיוסק בשיכון המזרח כשהוא אוחז בקבוק זכוכית והכריז כי הוא שולט על השכונה. לאחר שרכש סיגריות ניפץ את הבקבוק על ראשו של לקוח אחר

בקבוק מנופץ. צילום: pixabay

ניפץ בקבוק על ראשו של דר רחוב וירצה שנת מאסר בפועל: הלקוחות ששהו באחד הקיוסקים בשכונת שיכון המזרח בראשון לציון ביום קיץ חם בשנה שעברה לא הבינו מדוע גבר בשנות השלושים לחייו מגיע עם בקבוק זכוכית ריק לדלפק ומכריז כי בכוונתו "לשלוט בשכונה". לאחר שרכש סיגריות הוא החל להתקדם לכיוון היציאה מהמקום בעוד שדר רחוב ששהה באותה העת בתוך הקיוסק ניגש למקרר הנמצא בכניסה לחנות על מנת לקחת שתיה. לפתע וללא כל דו שיח ביניהם, הניף הגבר את בקבוק הזכוכית וניפץ אותו על ראשו של דר הרחוב ההמום שצנח ארצה. עשר דקות לאחר מכן שב המנפץ לזירת הפשע כשבידו בקבוק זכוכית נוסף והפעם איים על חייו של בעל הקיוסק ודרש ממנו לנתק את המצלמות ולמחוק את תיעוד האירוע הפלילי. כתב האישום שהוגש נגדו ייחס לו עבירת פציעה כשהעבריין מזויין והתביעה דרשה מבית המשפט לגזור עליו עונש מאסר בפועל. היא הדגישה את חומרת העבירה בה הורשע הנאשם, את נסיבות ביצועה, את הערכים המוגנים שנפגעו ואת עוצמת הפגיעה בהם, בשים לב לשימוש שעשה הנאשם בבקבוק זכוכית ולפגיעות הקשות שנגרמו למתלונן, הן בהיבט הפיזי, הן בהיבט הנפשי.

מנגד, סניגורו של הנאשם ביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות הקשות והמורכבות, בטרגדיה אישית שעבר בצעירותו וטלטלה את עולמו ובכך שהוא הביע חרטה על מעשיו ואף נכון לפצות את דר הרחוב.

השופט עמית מיכלס קבע בגזר הדין: " מדובר בנאשם שהטיח בקבוק זכוכית בראשו של המתלונן, אזור רגיש בגוף, במכה אחת אך עוצמתית שגרמה לניפוצו של הבקבוק, זאת ללא כל סיבה ומבלי שקדמה למעשה כל התגרות מצד המתלונן. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן פציעות קשות הפגיעות הצריכו ניתוח לצורך תפירתם ועצירת הדימום, כאשר המתלונן מורדם ומונשם. מעבר לנזק שנגרם למתלונן בפועל, הנזק שיכול היה להיגרם לו כתוצאה ממעשי הנאשם משמעותי אף יותר. זאת ועוד, הגם שהיה ביכולתו של הנאשם להפסיק את האירוע לאחר עזיבתו את הקיוסק, הוא בחר לשוב למקום בחלוף כ-10 דקות, אלא שהפעם פנה לבעל הקיוסק במלל מאיים לפיו "ירסק אותו" אם לא יסגור את מצלמות האבטחה שבמקום. החזרה למקום האירוע, כמו גם הפנייה המאיימת לבעל הקיוסק, שנועדה לסכל את תפיסתו בהמשך, מעידות על מודעותו של הנאשם למעשיו, ובניגוד לחלק הראשון של האירוע, לא ניתן לטעון שמדובר היה במעשה ספונטני או בפרץ לא מוסבר של התנהגות אלימה מצדו".

סוף דבר השופט גזר על הנאשם עונש של שנת מאסר בפועל, עונש של שמונה חודשי מאסר על תנאי שיופעל במידה ויבצע עבירת אלימות בשלוש השני לאחר שחרורו ופיצוי בסך 10,000 ₪ לדר הרחוב.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שלט חוצות עוסים 2 צילום דוברות ראשון לציון

בראשון לציון עו"סים כבוד

תפריט נגישות