n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / פינוי בינוי בשכונת קריית משה: 80 מיליון ש״ח נוספים מהמדינה ליזמים, לבניית כ-400 יחידות דיור בשכונה

פינוי בינוי בשכונת קריית משה: 80 מיליון ש״ח נוספים מהמדינה ליזמים, לבניית כ-400 יחידות דיור בשכונה

צעד נוסף למימוש התוכנית להתחדשות עירונית בקרית משה: לאחר בקשות רבות לקידום הפרוייקט מצד עיריית רחובות- המדינה תסבסד מתחמי פינוי בינוי בהיקף של 80 מיליון ש״ח, לבנייה של כ-400 יח"ד בשכונה.

רחוב הורוביץ המתחדש- בפרויקט קריית משה- קרדיט בר לוי אדריכלים

תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה הינה הגדולה ביותר במדינה, ובימים אלה עשתה המדינה צעד נוסף בדרך למימושה: פרסום תוצאות ״קול קורא״ לסבסוד מטעם המדינה ליזמים לבניית כ400 יחידות דיור נוספות. 

הקול קורא של הרשות להתחדשות עירונית נועד לאפשר למתחמים שלא נמצאו כלכליים בעת אישור התוכנית- לממש את הפרויקט שלהם, ולקדם את ההתחדשות עירונית בשכונת קריית משה.

שכונת קריית משה נכללת בהסכם הגג שעליו חתמה עיריית רחובות עם משרד השיכון, לבנייה של כ-11,000 יח"ד בקרקע מדינה, ותוספת של עוד 2,000 יח"ד במודל של פינוי בינוי.

מתוך 33 מתחמים בשכונה הוותיקה, רק 10 נמצאו ככדאיים כלכלית והתקדמו למימוש הפרויקט מול הדירים. על מנת לאפשר את התחדשות השכונה, הוחלט על מודל ייחודי, בו יוקצו כספים משיווק של קרקעות מדינה בשכונה ויעברו לקרן כספית לטובת סבסוד יזמי פינוי בינוי.

סבב המענקים הנוכחי הגיע לאחר סבב מענקים נרחב בהיקף של 210 מלש"ח בסוף שנת 2022 בו זכו ארבעה יזמים , שאיפשר בניית 10 מתחמים נוספים מבחינה כלכלית על מנת להתקדם. לאור הצלחת סבב המענקים הראשון, פעלה עיריית רחובות לפרסום קול קורא לסבסוד נוסף. 80 מלש"ח בהם זכתה חברת מטרופליס מאפשרים לממש שני מתחמי פינוי בינוי נוספים בהיקף של 389 יח"ד. 

כלל המתחמים שנמצאו ככלכליים נמצאים בהליכי רישוי מתקדמים והם ההוכחה כי ההשקעה בעיר רחובות מניבה פרי. רוב מוחלט של היזמים הגיעו להסכמים מול הדיירים ומקדמים את התוכניות שלהם מול הגורמים השונים. 

הבניין הראשון בתחום הסכם הגג לפינוי בינוי עתיד להיהרס בחודשים הקרובים.

במקביל מקדמת עיריית רחובות, באמצעות החברה לפיתוח רחובות ובשיתוף משרד הבינוי השיכון ורמ"י- צעדים משלימים לטובת מימוש הסכם הגג ובניהם פרסום מכרז סגור בהיקף של 710 יח"ד ליזמי פינוי בינוי על מנת להגדיל עוד את ההיקף הפרויקטים הכלכליים. עד כה שווקו 410 יח"ד במודל זה לארבעה יזמי התחדשות עירונית בשכונה. 

בנוסף, מקדמת עיריית רחובות את עבודות הפיתוח בקרקע מדינה ובשכונה הוותיקה בהיקף של למעלה מ-300 מלש"ח, על מנת להבטיח את איכות החיים ברמה גבוהה בשכונה.

ראש העיר, רחמים מלול: " שכונת קריית משה היא לב הסכם הגג שעליו חתמה רחובות מול המדינה לפני כשנתיים. אני מברך על כך שהמדינה מעניקה תמריץ נוסף שיאפשר בניית עוד כ400 יחידות דיור בשכונה. אנחנו מצפים מהיזמים הזוכים לנצל את ההטבה שקיבלו ,ולהתחיל בקידום הפרויקטים  לרווחת התושבים״

גיא צור מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרויקטים: "ההתמדה משתלמת עיריית רחובות מוכיחה משקיעים בקריית משה מאמינים בקריית משה וקוצרים את הפירות.צעד,נוסף לקידום תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה יוצא לדרך זה משתלם ליזמים זה,משתלם למדינה וזה ישנה את פני השכונה ואת חיי התושבים ומכאן נמשיך בקריאה ״האמינו בקריית משה וקחו חלק במהפכה בשכונה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות