n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / סיר הסירים: המיזם המקסים של הגר יעקב

סיר הסירים: המיזם המקסים של הגר יעקב

חברת המועצה לשעבר מצאה דרך ייחודית לפנק את הפצועים והמחלימים בבית החולים תל השומר,והקימה קבוצת מאמות שמבשלות ומפנקות את החיילים ״זה מיזם מאוד מרגש, הם כל כך מודים לך״ אומרת אחת המתנדבות

412006728_2143665195980446_2148502567309140729_n

תכירו את יוזמת ״סיר למחלים״ שהגתה ויזמה חברת המועצה לשעבר הגר יעקב, הרעיון הוא ״שידוך״ בין החיילים המאושפזים במחלקות השונות בתל השומר לבין מאמות שאוהבות לבשל אוכל ביתי ולהעניק אותו מכל הלב. ״הכל התחיל מביקור של חיילים בתל השומר״ אומרת יעקב ל״גל גפן רמת גן״ ומוסיפה, פגשתי שם חייל בשם יותם, שאחרי הביקור זרק אגב שממש בא לו קובות״. יעקב שהייתה עם חברה  הציעה לה ליישם את הבקשה שלו וביום שלמחרת הן כבר התייצבו בשערי המחלקה עם סיר קובות שהוכן בביתה של יעקב. ״ ״מכאן נולדה היוזמה 'סיר למחלים' כולם רוצים לתרום, אז סביר להניח שכל המאמות המדהימות בעיר ירצו לפנק במאכל שירצה כל פצוע או מחלים. חשבנו על יצירת קבוצה שלמעשה תעשה התאמה בין הפצועים והחולים לבין המאמות״ היא מציינת.

הקבוצה יצאה לדרך לפני פחות משבוע, וחברות בה עשרות מאמות מהעיר, שנרתמו לרעיון המקסים. ״הכוונה היא להגשים משאלת לב-בדמות אוכל שאותו לא מגישים בבתי החולים, ואותו הפצועים או המחלימים מבקשים לאכול״ היא מסכמת.

אז איך זה קורה בפועל? יעקב וחברותיה מקבלות למעשה בקשות למאכלים ביתיים כמו עוגות שמרים, קובות מטוגנות או מבושלות ולמעשה עוד מגוון מאכלים שמבקשים הפצועים או המחלימים בתל השומר , הבקשה עוברת בקבוצת הוואטסאפ הייעודית ואז אחת המאמות או מה מהן מתנדבות להכין את המאכל ולשנע אותו לבית החולים. ״התחושה היא מדהימה. הידיעה שאנחנו תורמות למאמץ המלחמתי דרך אוכל מנחם שעושה טוב בלב ובקיבה. היא אומתר ומוסיפה : השבוע,היה אחד הימים הכי מרגשים שהיו לי היום: חברתי מיכל חן, שאלה אותי מי מהמחלימים ירצו לקבל 'סיר למחלים' , הייתה לי הזכות לחבר בין המחלים הגיבור מרטי, שנפצע בעזה לבין מיכל. מיכל עדיין שם. ואין מאושרת ממני לדעת ששמחנו את מרטין ואימו ואת מיכלי שלנו״. מסכמת יעקב.

״זה מיזם מאוד מרגש, הם כל כך מודים לך,שולחים תמונות ומספרים על כמה היה להם טעים וזה נותן לי כוח להמשיך. החיילים שלנו הם הגיבורים האמיתיים וראויים לכל חיבוק ואהבה נקווה שיהיו רק בריאים בנפשם ובגופם ושתמיד יהיו עטופים. זה המעט שאפשר לעשות עבורם״ אומרת  מיכל חן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות