n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / נפתחה ההרשמה למלגות "הזדמנות שניה" ללימודי תואר ראשון לתושבות רחובות

נפתחה ההרשמה למלגות "הזדמנות שניה" ללימודי תואר ראשון לתושבות רחובות

עשרות מלגות נוספות לתואר ראשון יחולקו בשנה"ל תשפ"ד לסטודנטיות תושבות רחובות בנות 35 שנים ומעלה, במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה להשכלה גבוהה" של פורום נשים בעירית רחובות, בשיתוף מפעל הפיס ומוסדות הלימוד

חלוקת מלגות הזדמנות שניה במאי השנה

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני שבע שנים ביוזמת פורום נשים בעיריית רחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים מרחובות, בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון, ומתקיים במסגרת תוכנית מלגות עירונית לכלל תושבי העיר.

הפרויקט מתקיים בשיתוף עם מפעל הפיס ומכללת אחווה, שם לומדות רוב הנשים וכן עם מוסדות לימוד נוספים המוכרים מטעם המל"ג: המרכז האקדמי פרס, המכללה האקדמית אונו, מכללת תלפיות, מכללת ספיר, מכללת אשקלון, האוניברסיטה הפתוחה ומכללת אורט רחובות. בכל שנה מצטרפים לפרויקט מוסדות לימוד נוספים המציעים את השתתפותם במלגה במטרה להיות חלק מפרויקט משמעותי זה. 

בימים אלה נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה תשפ"ד, ולצאתו לדרך של המחזור השמיני של הפרויקט. הפורום מציע את האפשרות להגשת בקשה למלגה לכל תושבת רחובות מעל גיל 35 הלומדת לתואר ראשון או תעודת הוראה במוסד אקדמי מוכר למל"ג או לתעודת הנדסאית מוכרת מטעם המה"ט. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה, לאחר אישור בוועדת מלגות עירונית, מעניקות שעות התנדבות בקהילה במגוון מוסדות ופעילויות בעיר כגון: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנסים, עזר מציון, קפלן, על"ה, קשישים, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, סיירת הורים, בי"ס עידוד ועוד. בכך למעשה נתרמת הקהילה כולה מהפרויקט.

בנוסף, מלווה הפורום את הסטודנטיות בעזרה בלימודים בשיעורים פרטיים וקבוצתיים, שניתנים על ידי מתנדבים, לאורך כל התואר וללא עלות. בכך מהווה עבורם פורום הנשים כמקור תמיכה וסיוע לכל פנייה.

אביבה חלבי, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה: "הפרויקט מוכיח עצמו בכל שנה מחדש כמשנה חיים. אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד. 98% מהסטודנטיות מסיימות את לימודיהן ומתוכן מספר מצטיינות דיקאן וכ-30% ממשיכות ללימודי הסבה או תואר שני. הצלחה זו מתאפשרת בזכות תמיכת עיריית רחובות , ובזכות ההשקעה הרבה של הסטודנטיות והסיוע של המתנדבים המלווים את הסטודנטיות בשיעורים פרטיים וקבוצתיים" 

הסטודנטיות מציינות את עצמת השינוי שחולל בהן הפרויקט: "כל הבית הפך להיות חלק מהתהליך, אני מצליחה לעזור יותר לילדים בלימודים", "מאז תחילת הלימודים ילדיי קיבלו יותר מוטיבציה ללמוד בעצמם", "גיליתי כי כשכל כך עסוקים מספיקים יותר, מצאתי בעצמי יכולות שלא הכרתי", "מקום ההתנדבות נתן לי תחושה נפלאה, התחברתי למקום ולאנשים ואשמח להמשיך ולתרום", "היכולות שגיליתי בעצמי בעקבות הפרויקט נתנו בי את הכוח וכך הצלחתי גם לשנות את מעמדי התעסוקתי".

להצטרפות לפרויקט, ולקבלת הטפסים למלגה: https://forms.gle/Tyq8qqHpgQ6ActjA8 לפרטים נוספים: נירית שדה – פורום נשים – 08-9352419 [email protected]

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות