n
דף הבית / בריאות / כך ניצלו בוולפסון חייה של לינור

כך ניצלו בוולפסון חייה של לינור

יום נישואין שמח: בדיוק ביום הנישואין העשירי שלה ושל בעלה, לינור הוכנסה לניתוח חירום של כריתת כיס מרה וחיה ניצלו בנס

לינור צילום דוברות וולפסון

"הכל התחיל כמה שבועות לפני יום הנישואין שלי. יום אחד לאחר ארוחת הערב, חשתי אחרי האוכל כאב בטן וחוסר נוחות. מעין שריפה שאני לא יכולה להסביר במילים. כשפניתי לאחד ממוקדי הרפואה במרכז, אמרו לי שאין לי כלום". משחזרת לינור עזרא טובהש, בת 32 מחולון, נשואה ואם לשלושה ילדים.

אלא שאת 72 השעות הבאות לינור המשיכה בכאבים מייסרים. ביום השלישי שבו סבלה לינור מכאבים, היא פנתה למרכז הרפואי וולפסון לקבלת טיפול ושם אובחנה ע"י הצוות הרפואי עם אבנים בכיס המרה ״קבעו לי תור לניתוח כריתת כיס מרה ובינתיים נתבקשתי לשמור על תזונה דלת שומן. הקפדתי מאוד עד שהגיע יום הנישואין העשירי שלי ושל בעלי, הלכנו למסעדה האהובה עליי ומשם הכל הלך והדרדר."

מיד בסיום הארוחה, לינור הובהלה עם כאבים עזים מאוד למרכז הרפואי וולפסון: "צרחתי מכאבים, לא הצלחתי להרים את עצמי ולדבר. הכאבים היו פשוט משתקים" משחזרת לינור. אלא שבוולפסון גילו שמצבה של לינור החמיר, וכי האבנים גרמו לדלקת לבלב עם התדרדרות במצב.

"לאחר ייצוב וטיפול שמרני הוחלט לבצע ניתוח לפרוסקופי לכריתת כיס המרה יחד עם צנתור של דרכי המרה וצילום שבו התגלה שמדובר גם באבן בדרכי המרה ובמצב מאתגר שנקרא סינדרום מיריצי שבו אבן בצינור כיס המרה לוחצת על צינור המרה בראשי וגורמת לצהבת. היה צורך בשיתוף פעולה בין גסטרו לכירורגיה על מנת להימנע מניתוח גדול הקשור בפתיחת בטן" מסביר פרופ' מרדכי שמעונוב מנהל מחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי וולפסון.

בעקבות זאת לינור הוכנסה לניתוח חירום לכריתת כיס המרה :"פחדתי כל כך ולא הפסקתי לחשוב על בעלי האהוב ועל הילדים, לא רציתי שייראו אותי ככה במצב הזה. להורים שלי שתמכו בי כל כך והיו איתי 7\24 לא נתתי ללכת, חששתי מכל רגע. פתאום הגיע פרופ' שמעונוב מנהל המחלקה מביתו כדי לטפל בי, הוא דאג לי כל כך ולא עזב אותי לשנייה. הוא וד"ר גרינר פשוט הצילו את חיי. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי נפגשת עם שני המלאכים האלו."

אולם הסכנה עוד לא חלפה. לאחר שלינור החלימה מהניתוח, התברר כי יש לה אבן גדולה מאד שעדיין תקועה בצינור המרה. לאחר דיון משותף בין מכון הגסטרו למחלקה הכירורגית הוחלט לבצע פרוצדורה אנדוסקופית מורכבת על מנת לחסוך ללינור ניתוח מורכב עם פוטנציאל מאד גבוה לסיבוכים קשים.

״לינור עברה פעולה אנדוסקופית מיוחדת אשר בו מוכנסת דרך הפה מצלמה זעירה לתוך דרכי המרה ומבצעים ריסוק של האבן על ידי גלי קול" מסביר דר' תומר גרינר , מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית. ״טכנולוגיה זו מאפשרת לנו "לטייל"  בדרכי המרה הזעירים ביותר עם מצלמה ולהגיע לכל אבן ולרסק אותה וכך לחסוך למטופלים סבל רב".

"אין לי מילים להודות על היחס המדהים שקיבלתי מהצוות הרפואי, החל מכוח העזר ועד הרופא הבכיר ביותר. אני אסירת תודה וברת מזל שהגעתי לוולפסון – למקום הנכון בזמן הנכון" מסכמת לינור.

לינור ובעלה צילום דוברות וולפסון

צילומים: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות