n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מתוק בפה מר בכיס: חסכון של כ-1,000 שקלים בשנה למשפחה במעבר משתיה מתוקה למים

מתוק בפה מר בכיס: חסכון של כ-1,000 שקלים בשנה למשפחה במעבר משתיה מתוקה למים

ההוצאה על שתייה ממותקת מגיעה לכמאה שקלים בחודש למשפחה ממוצעת. מלבד הנזקים הבריאותיים שנגרמים, מעבר למי ברז איכותיים כמו אלה שזורמים בכל ברז ברמת גן יתרום גם לצמצום ההוצאות השוטפות

תאגיד מי רמת גן
תאגיד מי רמת גן

בתקופה של יוקר מחייה ומשבר כלכלי קשה, המשפחות הישראליות מחפשות כל דרך לחסוך  ולצמצם הוצאות. מתברר, שיש דרך לחסוך כאלף שקלים בשנה – ועל הדרך גם לשמור על הבריאות.

אחרי שהוטל מס על המשקאות המתוקים, צריכתם בישראל ירדה בכ-12% לפחות. עם זאת, הממשלה החדשה החליטה לבטל את המס באופן גורף – ובמאמר שפורסם במגזין הרפואה "לאנסט", שאחד מכותביו הוא פרופ' חגי לוין, אף הזהירו מפני השינוי שישפיע על כולם – בריאותית וכלכלית כאחד: "ביטול מס משקאות מתוקים – פוליטי ופזיז; יעלה בחיי אדם, ויפגע במעמדה של ישראל".

מעבר לפן הכלכלי, המשקאות הממותקים ידועים כגורמים למחלות וסיכונים ביניהם השמנה, שומן בכבד, סיכון גבוה לסוכרת, התמכרות, הגברת הסיכון למחלות לב ולסרטן, דמנציה ועוד.

על פי סקר הוצאות משקי בית שנערך ב-2019, המשפחה הישראלית הממוצעת מוציאה קרוב ל-80 שקלים בחודש על משקאות ממותקים, שהם כ-1,000 שקלים בשנה. בזמן שכולם נלחמים על צמצום ההוצאות שלהם, יש פעולה אחת פשוטה שתוזיל את ההוצאות שלכם בחודש וגם תשמור על בריאותכם – מעבר למי ברז של מי רמת גן, שנמצאו באופן עקבי איכותיים ונקיים הרבה מעל הממוצע הארצי.

בנוסף לכך, למי ברז יש יתרונות ייחודיים כמו איכות תברואתית גבוהה ופיקוח מתמיד, עלות נמוכה במיוחד ושמירה על איכות הסביבה בשל הפחתת שינוע והצורך במחזור בקבוקים.

גם משרד הבריאות מעודד את המעבר לשתיית מים – ורצוי מגיל צעיר ככל הניתן. גם אם המעבר אינו חד אלא הדרגתי, תוספת מים תקטין את כמות השתייה ממותקת שנצרכת על ידי הילדים.

לשתיית מים תועלות רבות כגון התפתחות תקינה, שמירה על משק נוזלים למניעת השמנה ומחלות כרוניות, למניעת עששת שיניים ועוד.

רונן אפשטיין, מנכ"ל מי רמת גן, מסר: "עם הורדת המס על השתייה המתוקה, חשוב להזכיר לאזרחים כי מי ברז הם הדרך לשמור על בריאותנו – ועל הדרך גם לחסוך לא מעט כסף בהוצאות החודשיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות