n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מדד החופש: רמת גן בעשיריה הפותחת

מדד החופש: רמת גן בעשיריה הפותחת

מדד החופש העירוני אותו ייסדה תנועת "ישראל חופשית", נערך זו השנה השישית ומתפרסם שבועיים לפני הבחירות המוניציפליות

63557ImageFile

מדד החופש העירוני בודק את מידת החופש ממנה נהנים תושביהן של 31 ערים בישראל– עשרים ותשע הערים הגדולות בארץ בתוספת שתי הגדולות בצפונה ובדרומה. אחת עשר הקטגוריות שנמדדות בו הינן: תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, תמיכה בקהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, תפקיד המועצה הדתית, פלורליזם דתי ונישואים אזרחיים.

מהנתונים עולה כי במקום הראשון עומדת העיר גבעתיים עם כ-80 אחוזים של הצלחה בכלל הפרמטרים שנבדקו, רמת גן נמצאת במקום השישי, עם 75 אחוזי שביעות רצון.

המדד בחן כל עיר באחת עשרה קטגוריות, ונערך בפיקוחו האקדמי של פרופ' עמית שכטר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובהובלתו של החוקר ארן רונדל, כאשר כל קטגוריה קיבלה משקל במדד הכללי בהתאם לזה שהציבור ייחס לה בסקר שנערך על ידי ד"ר חגי אלקיים-שלם, סוקר ופסיכולוג פוליטי. המדד בוחן וממפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן, ודירג אותן – מהעיר החופשית ביותר ועד לעיר השמרנית ביותר בו ״זכתה״- העיר בית״ר עלית. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות