n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / לקראת השנה החדשה: נחנך מרכז תעסוקת יום חקלאי ייחודי בחווה החקלאית ברחובות

לקראת השנה החדשה: נחנך מרכז תעסוקת יום חקלאי ייחודי בחווה החקלאית ברחובות

השבוע נחנך בתוך החווה החקלאית (חוות שולמית לחינוך מדעי, חקלאי וסביבה) מרכז תעסוקת יום חקלאי לבוגרים על הרצף האוטיסטי. המרכז הוקם בהובלת המועמד לראשות העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, בשיתוף עמותת שק"ל ומשרד הרווחה.

WhatsApp Image 2023-09-13 at 22.05.37

החווה החקלאית של רחובות שהוקמה בשנת 1978, היא אחת מפינות החמד המיוחדות והוותיקות בעיר. החווה משמשת כבית ספר ייחודי ללימודי חקלאות וסביבה אליו מגיעים מדי יום תלמידות ותלמידים ממגוון מוסדות החינוך בעיר ללמוד בדרך חווייתית ולהיחשף לנושאים מדעיים וסביבתיים.

בחודש אפריל 2022, הוקם מרכז יום המיועד לצעירים מגיל 21 על הרצף האוטיסטי ו/או מוגבלות שכלית התפתחותית בחווה החקלאית. המרכז משמש דוגמה ומודל לתעסוקת יום באווירה אחרת, משלב פעילות חינוכית- חקלאית ומפגש עם הקהילה בתנאים של סביבה פתוחה ומטופחת.

בלום אמר בעת חניכת המרכז כי "החברה הישראלית נבחנת ביכולת שלה לשלב ולקבל אנשים שונים עם צרכים שונים. הפרויקט הזה הוא בלב העשייה שלנו והוא התקיים בזכות אנשים טובים ויקרים המובילים בעשייה חינוכית, משמעותית וערכית. אני גאה במיזם הזה שמצטרף לפרויקטים רבים שאנחנו עושים עבור האוכלוסיות המיוחדות בעיר, ואני מודה לשותפים שלנו לדרך: משרד הרווחה, אגף השירותים החברתיים בעיר, עמותת שק"ל ומנהלת החווה שלנו, דורית פנו".

יעל, אם של אחד החברים בחווה, אמרה בטקס: "לפני שנתיים לא היה כאן כלום. שטח ריק עם עצים בתוך חווה חקלאית מטופחת. המשאיות שהביאו את המבנים שלידנו, הגיעו ב – 16 בנובמבר 2021 והוכיחו שאפשר. אני רוצה להגיד תודה. בראש ובראשונה לעיריית רחובות וזהר בלום – שלא נבהל מאף מכשול, המקום הזה הוקם בזכותו. בזכות הלב שלו. לעמותת שק"ל, לליזי שפתחה את השער ולדורית שמוכנה לעוף איתנו לגבהים חדשים.המקום הזה הוא הוכחה שאפשר – אפשר ביחד, אפשר לשלב טבע ותעסוקה, לשלב בין אנשים שונים עם צרכים שונים, לשלב בין משרדי ממשלה, שלטון מקומי ועמותות. ביחד אנחנו טובים יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות