דף הבית / כללי / האלופה, למי ששכח!

האלופה, למי ששכח!

אחרי ששתי קבוצות הדגל של הכדוריד בישראל כמעט הודחו בשלב רבע הגמר ולבסוף צלחו את המשוכה ועלו לשלב הבא, הגיע הרגע הגדול עם סדרת חצי הגמר והדרבי של המדינה בין האלופה ומחזיקת הגביע. למרות יתרון הביתיות של הפועל שסיימה את העונה במקום הראשון, למרות שהיא הייתה טובה יותר במשך כל העונה, למרות עונה בינונית מינוס של האלופה שסיימה את העונה רק במקום הרביעי ולמרות שלא ניצחה אותה עד כה בשום משחק העונה, ביום שלישי הכל התהפך. מכבי עם משחק אדיר, הגיעה לנחלת יהודה ופשוט פירקה את האדומים עם ניצחון ענק 29:22 בדרך ל- 1:0 בסדרה.
כבשו להפועל: נובאק בוסקוביץ ואבישי סמולר 5 כל אחד, עוז חממי 4. יותם טל, יובל גררה וערן צרפתי 2 כל אחד, שאנדריק וגיא כהן 1. פדג'ה דיאנוביץ ומושיקו אלימלך סיפקו 6 עצירות יחד מתוך 35 זריקות.
כבשו למכבי: ולדי קופמן 7, עמית סטלמן 5, עומר גרא 4, בר מסורי ולואיספה 3 כל אחד, שי הרשקוביץ 2, מתן גולץ, רם טורקניץ, איבן קראציץ', יוני רוזנטל ואלדר שיקלושי 1 כל אחד. שיקלושי סיפק גם 7 עצירות ב-44 אחוזים. יוליאן סטראט הוסיף 5 עצירות.
כוכב המשחק היה השוער המחליף של מכבי- אלדר שיקלושי, שנתן את משחק חייו וקינח בשער אישי ענק לקראת סוף המשחק. בסיום הוא אמר: "לא תמיד קל לעלות מהספסל, אבל זה משהו שאני עובד עליו בראש. זה לא רק אני, הייתה פה הגנה מדהימה שעזרה לי, שיחקנו כמו שרצינו אבל חייבים לזכור שזאת רק מחצית וזה עדיין לא נגמר".
מאמן מכבי סער פרנקל: "לכל משחק יש את הדינמיקה שלו. היינו מאוד ממושמעים. כקבוצה במהלך העונה היינו לא טובים, אבל אני מקווה שכקבוצה, נצליח לעשות עוד משחק כזה גם ביום שישי. אני רוצה לשבח את אלדר שיקלושי שיודע לעלות מהספסל, כיף לאמן אותו, הוא מקצוען והשכר לעמל הגיע".
מאמן הפועל- עידן מימון: "כלום לא עבד. קבוצה אחת רצתה, קבוצה שנייה לא הגיעה למשחק הזה. מכבי הייתה יותר טובה וניצחה בצדק. אנחנו נעשה חושבים ונעשה את המקסימום במשחק הבא. אנחנו לא רוצים ללכת הביתה ונבוא לשחק על הכבוד שלנו. אני מאוכזב מהשחקנים, מאוכזב מעצמי, אבל אין מה לעשות. נתקענו המון בהתקפה ואי אפשר לציין אף שחקן לטובה. להבקיע רק 22 שערים במשחק בית זה מאכזב מאוד, אנחנו מגיעים עם הגב לקיר ואני מאמין שנוכיח אופי כמו שכבר עשינו השנה".
ביום שישי, משחק מספר שתיים, בבית מכבי, משחק שעלול להיות האחרון של הפועל העונה. מה שבטוח, תהיה נציגה מעיר היין, במשחק הגמר.
למפגש חצי הגמר, קדמה דרמה כפולה כששתי הקבוצות שהפסידו במשחק הראשון ברבע הגמר, התעלו והעפילו בתום משחק שלישי ומכריע.
הפועל ראשון לציון שהפסידה בביתה למ.כ חולון, הגיעה למשחק השני בידיעה שהפסד, מחסל לה עונה נפלאה. האדומים שלטו למן הפתיחה ושמרו על יתרון מבטיח לכל אורח המחצית הראשונה שהסתיימה בתוצאה 13:9. השליטה האדומה המשיכה גם במחצית השנייה, חולון ניסתה להתקרב אך חניכיו של עידן מימון היו הפעם מפוקסים יותר, ושמרו על משחק עד לניצחון 27:23 בסיום. גררה, סמולר ובוסקוביץ בלטו עם 5 שערים כל אחד.
כשהיא הרבה יותר רגועה אחרי שאיזנה את הסדרה, הגיעה מחזיקת הגביע אל המשחק השלישי והמכריע. חולון פתחה טוב יותר, הוליכה 2:0 ובהמשך 5:2. עידן מימון הזעיק פסק זמן, ממנו חזרו האדומים עם שלושה שערים ללא מענה ואיזנו את התוצאה. חולון הספיקה להוליך 8:7, אך עד למחצית ריצה של 4:0 הורידה את האדומים להפסקה ביתרון 11:8.
האדומים ברחו ל- 13:9, אך חולון גילתה אופי והצליחה לחזור עד 13:12, בדקה הארבעים. המשחק עוד נשאר צמוד למספר דקות, אך בסופו של דבר פעם של שלושה שערים לזכות מחזיקת הגביע, נשמר עד לסיום, והניצחון 25:22 שהבטיח את עלייתה של הפועל אל שלב חצי הגמר.
לאלופת המדינה זה הלך קשה אפילו יותר. אחרי ההפסד הביתי במשחק הראשון היא הגיעה לרמת השרון והשאירה הכל על המגרש. אחרי פתיחה רעה במהלכה הוליכו המקומיים 7:3, התחילו הצהובים כחולים לחזור לעצמם ולצמצם את התוצאה. בדקה ה- 20 נקבע שוויון, ושתי דקות אחר כך קבע שי הרשקוביץ יתרון ראשון לאלופה. מכבי המשיכה ללחוץ וההפרש עלה לשלושה שערים לפני שרמת השרון צימצמה וחתמה את תוצאת המחצית 15:13.
המומנטום החיובי של מכבי נמשך עם פתיחת המחצית השנייה, והקבוצה עלתה ליתרון של 20:15. כל ניסיון של המקומיים לחזור למשחק, נכשל, כששחקני מכבי המשיכו להציג יכולת גבוהה ושמרו על היתרון המבטיח עד לניצחון 30:25.
המשחק השלישי והמכריע נפתח בדיוק כמו שהסתיים המשחק הקודם, כשהאלופה עולה ליתרון 5:1 בשלב מוקדם. רמת השרון הצליחה לחזור למשחק, אך ראשון לציון שמרה על היתרון וירדה למחצית כשהיא מוליכה 14:11. האורחים פתחו את המחצית השנייה עם ריצת 3:0 ואיזנו את התוצאה. המשחק נשאר צמוד, ורבע שעה לסיום עלתה רמת השרון ליתרון 20:19. החל משחק של חתול ועכבר כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח ליריבתה. דקה לסיום במצב של 27:27, יצאה רמת השרון להתקפה אחרונה, אך יוליאן סטראט, עצר את הכדור החשוב במשחק והעלה את האלופה לחצי הגמר, למפגש הגדול מול היריבה העירונית. ולדי קופמן הצטיין עם 9 שערים, טורקניץ הוסיף 6 וסטלמן 5.

הדרבי הראשון של מכבי- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ
בהפועל יקוו לחזור למשחק שלישי- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
האדומים חוגגים עליה לחצי הגמר- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
קופמן וטורקניץ מעופפים מול רמת השרון- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות