n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / לזכרו: יקיר העיר רמת גן, יעקב רוזן ז״ל

לזכרו: יקיר העיר רמת גן, יעקב רוזן ז״ל

עיריית רמת גן עצובה וכואבת את מותו של יקיר העיר רמת גן, יעקב רוזן ז"ל, בגיל 95. רוזן נולד בפולין טרם מלחמת העולם השנייה, ולאחר שנים ארוכות בהן הסתתר מידי הנאצים ושרד את השואה עלה לארץ ישראל, והשתקע בעיר רמת גן. כל משפחתו של יעקב, מלבד אחיו, נספתה בשואה.

d9538f32-3d56-492b-95c3-c8ba82e39f22

יעקב רוזן הקים חברת יזמות ובנייה שהפכה לחברה בולטת וגדולה, אשר בנתה בהובלתו חלקים נרחבים בעיר רמת גן ובכל רחבי המדינה. החיבור בין רוזן ז"ל לעיר רמת גן אותה כל כך אהב, ניכר בהשקעתו ובתרומתו הגדולה לשיפור וחיזוק החינוך ברחבי העיר. רוזן הקים קרן מלגות לנוער וסטודנטים בעיר במסגרתה חולקו אלפי מלגות בשווי מאות אלפי שקלים. פעילות קרן המלגות תימשך עוד עשרות שנים ותחלק מיליוני שקלים, תודות לתרומתו של רוזן.

כמו כן, יעקב רוזן ז"ל פעל ותרם להקמת "בית רוזן", מרכז תרבות וקהילה ברחוב ביאליק, הכולל מרכז לבני הגיל השלישי ומתחם פעילות לגיל הרך. בנוסף תרם כספים ומבנה להקמת בניין הפקולטה לבנייה ירוקה ובניין המטה של מכללת "שנקר".בימים אלו מוקם מרכז למידה ומצוינות על שם יעקב ותמר רוזן, פרי תרומה נוספת של רוזן ז"ל לעיר ר"ג.

יעקב רוזן ז"ל היה חבר בהנהלת קרן רמת גן לחינוך ותרבות משנת 2004, ובשנת 2015 קיבל את אות "יקיר העיר" רמת גן. בשנת 2021 החליט ראש העיר כרמל שאמה הכהן על הנצחתו של רוזן בקריאת רחוב "הבנים", בו שכנו משרדי החברה של רוזן, על שמו. כעת החליט ראש העיר כי עיריית רמת גן תרכוש ותחלק 100 עותקים מספרו האוטוביוגרפי של רוזן, "לבד בדרכים", לבני נוער בעיר.

כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן: "יעקב רוזן ז"ל, גדול התורמים והנדבנים למען העיר רמת גן, היה אדם טוב לב, צנוע וחכם מאוד, חלק מדור הולך ונעלם. מילד שורד שואה שנותר חסר כל מר רוזן בנה את עצמו ואת העיר רמת גן בשתי ידיים, כשהוא מקים חברת בנייה ענפה אשר בנתה את העיר והמדינה. רוזן דגל בנתינה שאינה תלויה בדבר, ובכך הפך לתורם הגדול ביותר לעיר מאז נוסדה. פעילותו הענפה למען ילדי וילדות העיר ופיתוח החינוך ברמת גן יימשכו ברוח ערכיו לנתינה וראיית האחר. אני והעיר כולה משתתפים בצער המשפחה ואבלים על לכתו של אדם כה ראוי וערכי, חלק מדור הנפילים שלחמו על עצמאותה של המדינה ובנו אותה ואת העיר לאורך השנים"

הלוויתו של יעקב רוזן ז״ל תתקיים ביום שני, 11.03.24, בשעה 11:00 בבית העלמין בקריית שאול.
משפחתו ומכריו ישבו שבעה בבית המנוח, רחוב פנקס 62 דירה 142 תל אביב בימים שלישי, רביעי, חמישי ושישי בשעות 10:00-14:00.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 12.30.04_f7573065

נהגת נפצעה בתאונה באזור התעשיה בת ים

תפריט נגישות