n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / חודש המודעות לסרטן השד בלוד: "אני לא האישיו. אני כאן כדי להעיר אתכן"

חודש המודעות לסרטן השד בלוד: "אני לא האישיו. אני כאן כדי להעיר אתכן"

"אני לא האישיו. אני כאן כדי להעיר אתכן", אומרת תאיר ריין, שוטרת במחוז ירושלים המשתפת באומץ לב רב בסיפור ההתמודדות והמאבק מעוררי ההשראה שלה עם סרטן השד ובתובנות המשמעותיות שהגיעו אחריו. במסגרת שיתוף פעולה של מאוחדת עם עמותת "אחת מתשע", ריין תגיע להרצאה ומפגש עם נשות העיר לוד במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של המחלה.

תאיר ריין – אלבום פרטי
תאיר ריין - אלבום פרטי

תאיר ריין, (42), נשואה פלוס 3 המתגוררת במודיעין מתנדבת מזה כשנתיים בעמותת "אחת מתשע המסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן תעביר הרצאה ברביעי הקרוב (18:45) במרפאת מאוחדת הנשיא בלוד המספקת בין היתר בדיקות שד שגרתיות על ידי כירורג שד מומחה ומעקב רציף אחרי בדיקות.

 

כמחלימה טרייה, הזיכרונות והתחושות של מה שעבר על ריין בשנים האחרונות צרובות בה עמוק כשהיא חוזרת לתקופה הזאת פעם בפעם. לפני כשנתיים וחצי, בגיל 39 ריין התגלתה כחולת סרטן השד. לדבריה, הגילוי מקפיא הדם הגיע די במקרה, הימם אותה ללא מעט זמן אך בתוך כך גם גרם לה להבין לא מעט על שבריריות החיים והערכה מחודשת למשפחה שיש בחייה. "עשיתי ניתוח להגדלת חזה וחצי שנה אחריו גיליתי גוש בשד שלי", היא מספרת. "הרופא כירורג מנתח ששלח אותי לבדיקה אמר שניתוח להגדלת החזה שעשיתי גרם לגוש להתגלות בשלב מוקדם, מה שאפשר את ההחלמה שלי".

 

כבר בתוך תהליך כימותרפיה שהיא עברה, ריין ראתה בראשה את הדרך בה היא תלך לאחר ההחלמה המלאה. המצב הבריאותי לא אפשר לה תחילה להתחיל להתנדב ולהרצות בפני אנשים במסגרת העמותה, אך מיד עם סיום התהליכים וההודעה על כך שהבריאה, ריין אזרה אומץ והגיעה להרצאה הראשונה שלה. "בהרצאות אני בעיקר מספרת על ההתמודדות שלי, על הדרך בה גיליתי את המחלה, על התמודדות של הילדים עם הסיפור הזה, איך ומה עושים". לדבריה, שילוב העבודה ואופטימיות טבעית לצד התמיכה מצד המשפה ובן זוגה היו הגורמים שדחפו אותה מבחינה נפשית קדימה ולא אפשרו לה לוותר. "אני מביאה את הסיפור מנקודת המבט הפרטית שלי. המטרה העיקרית היא – העלאת המודעות והחשיבות של נושא הבדיקה וגילוי המוקדם של המחלה בקרב נשים".

 

אחרי שצברה קילומטרז' רב מאז ההרצאה הראשונה שלה והיא סופרת כבר יותר מעשרים מפגשים עם מאות נשים שהגיעו לשמוע את סיפורה מעורר ההשראה, תגיע ריין להרצות לנשות לוד, זאת במסגרת פעילות מיוחדת להעלאת המודעות לסרטן השד במאוחדת. הרצאה שתתקיים מחר, (רביעי), במרפאת הנשיא לוד, מרגשת את תאיר במיוחד. "רוב הנשים לא מעורות בסטטיסטיקה העדכנית אבל גיל המחלה הולך ופוחת.

 

מנהלת מרפאת מאוחדת הנשיא לוד, אילנית איליאבייב מצטרפת לדבריה של תאיר והמטרה של המפגש היא להעיר כמה שיותר נשים להגיע למרפאה שלנו ולהיבדק כי גילוי מוקדם מעלה מאוד את הסיכויים להבריא מהמחלה. אני ממליצה לכל אישה מגיל 30 לתאם תור ללא צורך בהפניה לבדיקה שגרתית אצל כירורג שד".

 

אסור לזלזל בבריאות שלנו. גם אני לא ייחסתי חשיבות במשך מספר חודשים לגוש שהרגשתי בשד כי אמרתי, אין מצב שזה מגיע אלי. בהרצאה שלי אני שמה דגש על החשיבות ללכת ולהיבדק, להיות מעורה. רק בגלל החשיבות הרבה, גם בתוך כל העיסוקים שלי אני מוצאת את הזמן להתנדב ולספר את הסיפור שלי כדי להגיע לכמה שיותר נשים".

 

אי אפשר להישאר אדיש לסיפורה של ריין. אשת קריירה חזקה, שאפתנית שגילתה עד כמה שברירים החיים על בשרה. "בהרצאות אני משתפת איתן את הדברים הכי אישיים שעברו עלי בתקופה הכי קשה שלי בחיים. מספרת מגוף ראשון ומתוך ניסיון על הכריתה וכימותרפיה, נשירת השיער והקרחת שנאלצתי לעשות. המשתתפות צופות במצגת עם תמונות מהתקופה הזאת ונכנסות לאווירה".

 

איזה תגובות את מקבלת אחרי ההרצאות?

"בעיקר תגובות חיוביות של אמפטיה. חלק מבקשות את מספר הטלפון שלי בשביל להעביר לחברה או לאימא כדי שנדבר ואעודד אותה. הן גם שואלות שאלות יותר אישיות, משתפות את החששות שלהן ואת הפחדים שלהן. גם כאלה שהן לא חלקו עם אף אחד עד כה. לי הן מספרות. ההרצאה פותחת להם את הערוץ לשחרר ולדבר על התחושות שיש להם ביחס למחלה ולתהליכים הקשים שקשורים בה".

 

ריין, בן אדם אופטימי מלידה, מאמינה שהחוויה שעוברות הנשים המשתתפות בהרצאות תורמת להעלאת המודעות למחלה הקשה הזאת. "אני נוהגת להתאים את ההרצאה לקהל היעד. יש מקרים שאני מרצה לפי שאלות ומתמקדת בהן במהלך השיח ויש הרצאות שזה יותר מכני, נתונים. בגדול, אני לא האישיו במפגש, אני כאן כדי להעיר אתכן. אני לא אוהבת כל כך את המחמאות בסוף".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות