n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / "היציאה לקצונה היא חוויה שתיתן לי המון כלים לחיים״

"היציאה לקצונה היא חוויה שתיתן לי המון כלים לחיים״

בין המסיימים, סג"ם א', בן 20, מתגורר ברמת גן. א' אוהב מוזיקה ומנגן בפסנתר, חובב טניס ומחשבים

א 1 מרמת גן

קורס קצינים למערך ההגנה האווירית מספר 169 נערך היום (ראשון) בבית הספר להגנה אווירית. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב.

במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.

בין המסיימים, סג"ם א', בן 20, מתגורר ברמת גן. א' אוהב מוזיקה ומנגן בפסנתר, חובב טניס ומחשבים. בתיכון הרחיב מדעי המחשב ופיזיקה.

סג"ם א' התגייס למערך ההגנה האווירית מאחר שרצה תפקיד המשלב שני עולמות- לוחמה וטכנולוגיה. לאחר הטירונות שובץ כלוחם בגדוד 138 המפעיל את פלטפורמת הנשק "יהלום" (פטריוט) מערכת טילים אמריקאית המיירטת מטוסי ומסוקי קרב, כטמ"מים, רחפנים וכלי טייס אחרים. סג"ם א' חיפש משמעות וסיפוק בשירות, ויצא בהקצאה ראשונה לפיקוד ולקצונה. הוא קיבל גב מלא מהוריו ומשפחתו.

"היציאה לקצונה היא חוויה שתיתן לי המון כלים לחיים", הוא מספר, "אני חושב שזה מדהים שלאנשים בני 20 יש כל כך הרבה אחריות בידיים. זה דבר שקורה רק בצה"ל. להיות קצין במערך ההגנה האווירית זה השילוב המושלם בין מקצוע ואחריות עצומה לבין פיקוד, הנחלת ערכים והווית דוגמה אישית לחיילים".

סג"ם א' מספר מה זה להיות לוחם הגנה אווירית בעיניו: "יש סטיגמה שלוחמי הגנה אווירית הם מאבטחי מתקנים וזה ממש לא נכון. יש המון מעבר לשמירות, שקיימות מעצם היותנו לוחמים. להיות לוחם במערך לא רק משלב בין רובאות ושטח לבין מערכות טכנולוגיות מתוחכמות, אלא גם מרגישים את החלק הגדול שאתה לוקח במשימת הגנת שמי המדינה, שהיא משימה כל כך חשובה בימינו. להיות במערך ההגנה האווירית זה לחוות משפחתיות שאין כמוה, לכידות מטורפת- במיוחד בזמן מבצע. להיות לוחם במערך ההגנה האווירית זה לא לוותר לעצמך גם כשקשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות