n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / עלייה דרמטית במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בחולון

עלייה דרמטית במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בחולון

עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים מטרידים על מספר הולכי הרגל הנפגעים בתאונות. בחולון נהרגו 16 הולכי רגל בעשור האחרון מתוך סך כולל של 660 שנפגעו בתאונות דרכים

מעבר חציה מסוכן1 צילום אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 76.4% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בשנת 2021 כאשר חצו את הכביש, נפגעו במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש.

על פי הנתונים, בשנת 2021 נהרגו 31 בני אדם בעת שחצו את הכביש במעבר החציה 1,632 נפגעו, 228 קשה. כמעט כל ההרוגים במעבר חציה בשנת 2021 מצאו את מותם בתחום העירוני – 27 הרוגים מתוך 31 הולכי הרגל.

העיר חולון מדורגת במקום החמישי בין הערים הגדולות, במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור האחרון. רק בשנת 2021, נפגעו 76 הולכי רגל בעיר, לעומת 47 בשנה שלפניה.

מי שמובילה את הטבלה הנוראית זאת העיר תל אביב ואחריה: ירושלים, חיפה ופתח תקווה. השכנה מבת ים מדורגת במקום השביעי והעיר ראשון לציון במקום ה-12.

עו"ד יניב יעקב  מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה כאשר זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה.

מדובר באמצעים זולים ופשוטים להתקנה כמו פסי האטה בסמוך לבתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות אבל כאלה שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל כי לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".

מעבר חציה מסוכן2 צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות