דף הבית / כללי / תל אביב-יפו בת-ים

תל אביב-יפו בת-ים

תתחילו להתרגל: מנכ"ל משרד הפנים שוחח בטלפון עם ראש עיריית בת-ים, יוסי בכר ועדכן אותו: "איחוד בת-ים ותל אביב יוצא לדרך, היעד– 2023". בכר: "בנסיבות הקיימות, השגנו עבור התושבים את חבילת ההטבות הטובה ביותר לשש השנים הבאות"

 

שר הפנים, אריה דרעי הודיע בתחילת השבוע (ראשון) לבג"צ, במסגרת עתירה שהוגשה נגד שר הפנים, כי הוא מתכוון לאמץ את המלצות וועדת וועקנין ולהורות על איחוד הערים בת-ים ותל אביב-יפו בשנת 2023.

כזכור, בשנת 2014 עתרה עיריית בת-ים נגד שר הפנים דאז, גדעון סער, בדרישה כי ימנה ועדת חקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית בת-ים ועיריות ראשון לציון, חולון ותל אביב. הוועדה הוקמה והגישה את סיכומיה לשר הפנים והמליצה על איחוד הערים בת-ים ותל אביב-יפו בתוך 18 חודשים וכי הבחירות הקרובות ב- 2018 ייערכו לעיר המשותפת. משרד הפנים, כאמור, אימץ את ההמלצות אך קבע לוחות זמנים שונים, כאשר המשמעות היא שבחירות 2018 יערכו לבת-ים כרשות עצמאית וכי בחירות 2023 יערכו לעיר המאוחדת תל אביב-יפו-בת-ים.

ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה, עם הקמת מינהלת ממשלתית שתעסוק בנושא. האיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023– בחירות לראש עירייה אחד לעיר המאוחדת. עד שנת 2023, בת-ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת- צופה פני איחוד.

שר הפנים, דרעי אמר כי "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת-ים השרויה, בגרעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית שבחנה את הנושא ולאחד את הערים בת-ים תל אביב-יפו, שייצא לפועל ב- 2023, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לביצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים. במהלך האיחוד יידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

ראש עיריית בת-ים, יוסי בכר: "ראשית, אין זה סוד שברגע שהוקמה ועדת חקירה ציבורית לשאלת עתיד בת-ים, היכולת שלנו לקבוע באופן בלעדי את עתידנו ירד באופן ניכר. למרות זאת, נאבקנו לכל אורך הדרך לטובת התושבים, כאשר לעיתים התנהלו דיונים בלא ידיעתנו. בסופו של דבר, קיבלנו שש שנות עצמאות נוספות וחבילת תקצוב שנתית משודרגת לרווחת תושבי העיר, שבשנים הבאות יקבלו יותר בכל תחומי החיים. שש שנים זה הרבה זמן ואני בטוח שנוכל לעשות רק טוב לתושבי בת-ים ואף לשפר משמעותית את מצבנו הכלכלי באמצעות כניסה של עסקים ואיזורי תעסוקה חדשים".

 

((תמונת יוסי בכר. כיתוב:

"שש שנים זה הרבה זמן". ראש העירייה, יוסי בכר

כותרת:

ואף על פי כן?

 

משנה:

האם הפעלת קו האוטובוס בשבת בבת-ים תעבור בשקט? "לא כל הדתיים בעיר מקבלים את הפעילות של אגודת נוע תנוע"

 

באחרונה התבשרנו כי ארגון נוע תנוע (אגודה שיתופית תחבורתית) מתכוון להפעיל קו אוטובוס, שיהיה פתוח לשימוש הקהל הרחב בעלויות נמוכות ויפעל בשבת מבת-ים לתל אביב וחזרה. תחילה דומה היה שהדבר עובר 'חלק' בקרב הקהילות הדתיות והחרדיות בעיר, אך בשבועיים האחרונים מתברר שיש מתנגדים הסבורים שצריך לעצור את המיזם.

חבר מועצת העירייה, אורי בוסקילה: "השבת והפרהסיה היהודית שבה היא אולי המרכיב היהודי החשוב ביותר שיש לנו כאן בארץ ישראל כעם ישראל. זה לא עניין של ימין שמאל, פוליטיקה או מאבק על כיסא זה או אחר, זו המהות של הקיום שלנו. הפעלת אוטובוסים בתוך העיר בשבת היא בבחינת פריצת גבול והעירייה צריכה ויכולה לעצור זאת".

סגן ראש העירייה מטעם סיעת ש"ס, רפי ברנז: "מדובר בארגון פרטי שמפעיל תחבורה באופן פרטי, ללא כל קשר למדינה או מי מהזרועות שלה, כך שלמעשה גם אם אנחנו רוצים לעצור אותם- אין לנו שום דרך חוקית אפשרית לעשות זאת. הוצאנו הודעה משותפת של הרבנים בעיר ובה אנו קוראים לתושבים לשמר את השבת המקודשת מכל משמר, מאחר וזה עניין שהוא בעל חשיבות עליונה".

 

תמונת אוטובוס. כיתוב:

הוויכוח הציבורי כבר החל. אוטובוס של ארגון נוע תנוע, בקרוב בבת-ים (צילום: פייסבוק נוע תנוע)

עוז צמח [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות