n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / נהג משאית שעבד אצל מעסיק בחולון, תובע חצי מיליון ₪

נהג משאית שעבד אצל מעסיק בחולון, תובע חצי מיליון ₪

בתביעה אותה הגיש נהג משאית, המיוצג על ידי עו"ד שרון חומרי, נטען כי חברה לפינוי פסולת בחולון, פגעה קשות בזכויותיו והשפילה אותו. התביעה, שבמסגרתה נדרשים פיצויים לנהג בסך כחצי מיליון שקלים, הוגשה לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים.

משאית פסולת 1 צילום דוברות משטרת ישראל
צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

במסגרת התביעה נטען ע"י עו"ד חומרי, כי הנהג התקבל לעבודה בחברה בשנת 2013, כנהג משאית מפנה פסולת במשמרת אחר הצהריים בחולון. לרוע מזלו, כשמונה חודשים לאחר שהתחיל לעבוד, עבר הנהג תאונה עבודה, ובמשך כשנה שלמה השתקם ממנה, ולא היה כשיר לעבודה.

לדברי עו"ד חומרי, באוגוסט 2014 חזר הנהג לעבוד בקו לפינוי פסולת בחולון. לאחר תקופה מסוימת, התבקש הנהג להוסיף כשעתיים וחצי לעבודתו, בקו פינוי פסולת לילי בהרצליה.

על פי הנטען, לאחר החודש הראשון שבו עבד גם בחולון וגם בהרצליה, גילה הנהג כי הוא לא קיבל  שכר עבור שעות עבודתו בקו הלילה בהרצליה. לדברי עו"ד חומרי, לא רק ששעות העבודה לא נרשמו כלל בתלוש השכר שלו, הוא גם לא קיבל תוספת שכר המחויבת על פי חוק עבור שעות נוספות. 

לדברי עו"ד חומרי, הנהג הפנה את תשומת לב מעסיקיו לכך שלא קיבל תוספת שכר עבור השעות הנוספות כחוק, מתוך ציפייה שהתלוש יתוקן מיד והשכר ישולם בהתאם, אך להפתעתו איש בהנהלת החברה לא התייחס לפניותיו.

לטענת הנהג, הוא התלונן על אי תשלום השכר בגין השעות הנוספות חודש אחר חודש, אך בגלל שבאותה תקופה היה שרוי במצב כלכלי קשה, ומשום שנדרש להמשיך ולפרנס את בני משפחתו ובשים לב לגילו המבוגר, הוא נאלץ להמשיך את עבודתו אצל החברה.

על פי התביעה, בסופו של דבר, בגלל מצבו הכלכלי הקשה, ומשום שחשש כי יפוטר וייוותר ללא פרנסה, המשיך הנהג לבצע את עבודת הלילה בהרצליה, למרות שלא קיבל עליה כל שכר.

יתרה מכך, לדברי עו"ד חומרי, הנהג הבחין שהחברה הקפידה למחוק בדוח שעות העבודה שלו, באופן חד צדדי, שעות עבודה רבות אותן ביצע, במטרה להקטין את שעות עבודתו בפועל ובכך פגעה בשכרו.

בנוסף, נטען בתביעה, כי אל תלושי השכר עבור העבודה בחולון, הוכנסו רכיבים פיקטיביים שונים ומפוצלים, במקום רכיב שכר היסוד, שהיה למעשה רכיב השכר היחיד במשכורתו. לטענת עו"ד חומרי, הקטנת רכיב שכר היסוד, שירתה את החברה, משום שכך היא ביקשה לשלם לנהג זכויות סוציאליות נמוכות בהרבה מאלה המגיעות לו על פי החוק.

על פי הנטען, לפני כשנתיים עבר הנהג תאונת עבודה נוספת, במהלכה נפגעו עיניו, וראייתו נפגעה. מששב לעבודתו גילה העובד, לטענתו, כי החברה הקטינה את היקף עבודתו בחולון, באופן חד צדדי, בחצי, מה שגרם לפגיעה אנושה בשכרו.

לדברי עו"ד חומרי, אגב כך, גילה הנהג לתדהמתו, כי העובדים האחרים שביצעו במקומו את הקו של הרצליה, ולהבדיל ממנו, קיבלו שכר נוסף על עבודתם  הלילית, שכר שכאמור הוא לא קיבל בניגוד לחוק.

מאז חזרתו לעבודה, פנה הנהג לחברה מספר רב של פעמים, בתחנונים ובבכי, בבקשה להשיב לו את היקף עבודתו בחולון ושכרו, שהיו נהוגים לפני תאונת העבודה אותה עבר.

לאחר שהחברה סירבה להיענות לבקשותיו אלה, נאלץ הנהג, בלית ברירה, לשלוח לה מכתב בדבר הרעת תנאי עבודתו. במסגרת מכתב זה, ניתנה לחברה האפשרות להסיר ולתקן את כל ההפרות הקשות של זכויותיו כעובד, שאם לא כן, ייאלץ להתפטר בדין מפוטר. לדברי עו"ד חומרי, לאחר שהחברה התעלמה באופן בוטה ממכתבו של מרשו, הוא נאלץ להתפטר בשל הרעת תנאים.

בתביעה, מבקש הנהג מבית הדין, להורות לחברה לשלם לו למעלה מ-300 אלף שקלים, וזאת בגין אי-תשלום שכר עבודה על משמרת לילה בהרצליה – שעות נוספות, כפי שמגיע לו על פי החוק. בנוסף, מבקש הנהג תשלום פיצוי כולל של כ-200 אלף שקלים נוספים בגין אי העברת תשלומי פנסיה התואמים את גובה שכרו האמיתי של נהג המשאית, השלמת פיצויי פיטורין, פדיון ימי חופשה, הפרת חוק הגנת השכר, ופיצויים עבור עוגמת נפש.

סך כל הפיצויים הנדרשים מהחברה במסגרת התביעה, כחצי מיליון שקלים. בנוסף מבקש עו"ד חומרי מבית הדין להטיל על החברה הוצאות משפט, לאור התנהלותה חסרת תום הלב מול העובד.

עוד שרון חורי צילום שמרית הלל

עו"ד שרון חומרי- צילום: שמרית הלל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות