n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / רס"ר רז קוור ממשטרת ראשל"צ מספר על היום בו נסע לתגבר את הכוחות בלוד

רס"ר רז קוור ממשטרת ראשל"צ מספר על היום בו נסע לתגבר את הכוחות בלוד

"כל הכביש ליד המכינה הדתית היה מלא רכבים בוערים, אבנים, תמרורים שעקרו אותם, עשן, פשוט אנרכיה. הסתכלתי והיה נראה שזאת סצנה מהוליווד, שזאת לא יכולה להיות המציאות"

רס"ר רז קוור. צילום:פרטי
רס"ר רז קוור. צילום: פרטי

רז קוור  (32), רס"ר במשטרת ראשון לציון ריסק את קרסול ימין לפני חמישה ימים בפרעות בלוד במבצע "שומר החומות", בראיון בלעדי לגל גפן ראשון לציון הוא מספר על הרגעים הקשים בשטח ומסיים במסר לקוראים.

ביום שני בשבוע שעבר החל מבצע "שומר החומות" שהידרדר במהרה להפרות סדר רבות ברחבי הארץ, כאשר אחד המוקדים הראשיים הייתה לוד.

קוור שעובד חמש וחצי שני במשטרת ראשון לציון, הוקפץ יחד עם צוות נוסף מתחנת ראשון לציון מספר על מה שאירוע: "ביום שלישי בבוקר הוקפצנו ללוד, ידעתי שיש מתפרעים אבל אף אחד לא תיאר לעצמו שזה ברמה ובעוצמה הזו, המטרה הראשונה הייתה לשמור על בית כנסת בשכונה של רוב ערבי עם מיעוט יהודי, במקביל קיבלנו ידיעה שיש מסע הלוויה של גבר ערבי שמת יום לפני,  והיה חשש מנקמה ווונדליים, תוך כדי מסע ההלוויה סגרו עלנו את השערים של מתחם בית הכנסת שאנחנו בתוכו, כאשר כל הזמן, יידו אבנים וצעקות של יטבאח אל יהוד, דגלי חמאס ופלסטין מתנופפים".

"אחרי כמה שעות של מסע הלוויה, כאשר אנחנו סופגים אבנים ותקיפה מסיבית שכוללת זיקוקים, השלכנו רימוני הלם כדי להרחיק אותם, וככל שיורד החושך ההתקפה נגדנו מתמשכת עד שבאזור שבע וחצי המואזין קרא לגברים לאכול, וידענו שיש לנו שעה של רוגע בכל הטירוף שהיה לנו".

בסיום השעה של הארוחה, קיבל קווה הודעה שעל הכוחות  להתפצל, חלק יישארו לשמור על בית הכנסת והחצי השני יצאו לשמור על מכינה דתית, אבל את מה שקרה במתחם הזה הוא לא תיאר לעצמו.

"כל הכביש ליד המכינה הדתית היה מלא רכבים בוערים, אבנים, תמרורים שעקרו אותם, עשן, פשוט אנרכיה. הסתכלתי והיה נראה שזאת סצנה מהוליווד, שזאת לא יכולה להיות המציאות, במקביל שמענו בקשר שיש הסלמה ופתאום החלו לירות לעברנו, תפסנו מחסה ובמקביל המואזין קורא לתפילה שמבחינתו זה מסמל להסלמה והפרות סדר, ובאמת התחלנו לספוג קללות, אבנים ונשק חי לעברנו".

הכוח של קוור החליט לאגף קבוצה של מתפרעים כדי לבצע מעצר ולהחזיר את הסדר למקום, אבל תוך כדי הפעילות קוור הרגיש כאב שפילח את רגלו הימנית, בעודו שוכב על הבטן, במבט חטוף הוא ראה עשרות פורעי חוק שזורקים אבנים עליו ועל שוטר נוסף, ברגעי הכוח האחרונים הוא זחל למקום בטוח ומשם פונה בעזרת חבריו לרכב פרטי.

"הורדנו את המדים, עלינו לרכב הפרטי כדי לא לעורר חשד, ועם נשקים שלופים נסענו בדהירה החוצה, היה שקט מפחיד ברחוב, כל הזמן רואים אש ושומעים בומים, אמרתי לנהג שלא משנה מה, הוא לא עוצר, בסיום הנסיעה חיכה לנו אמבולנס שפינה אותי לבית החולים".

קווה ריסק את קרסול ימין שלו, וייקח לו חודשיים ארוכים עד שיוכל לחזור לעבודה. לסיכום הוא אומר: "המשטרה חזקה, השוטרים חזקים, לא פוחדים ועושים הכל כדי להגן על הנפש והרכוש, אל תזלזלו במשטרה, אין קצין בכיר שנשאר מאחור, כולם ירדו לשטח, המטה ירד לשטח".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות