n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / מקווה ישראל עוזר לשיקום החקלאות בנגב המערבי

מקווה ישראל עוזר לשיקום החקלאות בנגב המערבי

שיתוף פעולה חדש בין מרכז נטר היושב בבית הספר החקלאי מקווה ישראל לקרן ReGrow Israel, תורם לשיקום החקלאות בנגב המערבי לאחר מתקפת הטרור

קרדיט מרכז נטר -regrow
regrow - צילום: מרכז נטר

מתקפת הטרור הקשה של חמאס ב-7 באוקטובר גבתה מחיר דמים כבד ופגעה אנושות בלמעלה מ-20 יישובים חקלאיים בעוטף עזה. שיתוף פעולה חדש בין מרכז נטר ליזמות, בתחום האגריפוד והאקלים טק, שנמצא במקווה ישראל, לבין קרן ReGrow Israel נועד להבטיח את עתידן של קהילות החקלאים שנפגעו, ולקדם באופן מואץ מהלכי שיקום ופיתוח החקלאות בנגב המערבי.

מתקפת חמאס הביאה להרס עצום בלב הפועם של היישובים, התשתיות החקלאיות נשרפו וציוד נגנב והצורך בבנייה מחדש ובשיקום הוא עצום. במהלך השבוע אירח מרכז נטר, שנמצא במקווה ישראל, פורום מיוחד עם הנהלת קרן ReGrow Israel המתמקדת בהבטחת עתידן של קהילות החקלאים שנהרסו במתקפה. הקרן הינה יוזמה של העמותה הישראלית הוותיקה VIP- Volcani International Partnerships ונבנתה על ידי חקלאי הקיבוצים והמושבים ומומחים חקלאיים מובילים בשותפות עם "משקי הנגב".

בפורום לקחו חלק פרופ' יורם קפולניק, פרופ' איתמר גלזר מ- ReGrow Israel,דניאל אברהם מנכ"לית VIP ודורון מלר מנהל החדשנות במרכז NETTER ליזמות, ובו נידונו שיתופי פעולה בין יזמים, סטארטאפים, חברות טכנולוגיה, תאגידים בתעשייה, משקיעים, גורמי ממשל, אנשי מחקר וחקלאים, לצורך השקעות ופיתוח פרויקטים הקשורים באימוץ חדשנות חקלאית, שיאפשרו מענה לאתגרים רבים, ביניהם: המחסור בכוח אדם, הטמעה יעילה של אוטומציה ורובוטיקה, הגברת היעילות והרווחיות ועוד.

מטרת הקרן והפורום היא להשיב לשגשוג את קהילות החקלאות בנגב המערבי, התורמות משמעותית לביטחון התזונתי ולצמיחה הכלכלית של ישראל, להטמיע חידושים ופיתוחים, אשר יחד עם הניסיון המצטבר של החקלאים בארץ, מצליחים לחסוך במים, להתגבר על מזיקים, לייעל ולהוזיל את תהליך הגידול.

מרכז NETTER הפועל מתוך מקווה ישראל, בית הספר החקלאי הראשון שהוקם בארץ ישראל אשר מחנך ומלמד חקלאות בארץ ישראל כבר למעלה מ-150 שנה מסייע ליזמים וחברות סטארט-אפ להצמיח פתרונות טכנולוגיים בתחום החקלאות, המזון, האקלים והסביבה במטרה לקדם את היזמות והחדשנות ולתמוך בהפיכתה של ישראל למובילה עולמית בתחומים אלו הנותנים מענה לאתגרים גלובליים ומשלב בין מרחב עבודה ייחודי הכולל שטחים חקלאיים לניסוים ותצוגה של טכנולוגיות, מעבדות חדשניות ומתחם עבודה שיתופי לבין פעילות תוכן ואירועים מקצועיים המשמשים כמקום מפגש ויצירת חיבורים באקוסיסטם, וכן מנטורינג וחיבור להשקעות. 

דניאל אברהם, מנכ"לית VIP: "הקהילות החקלאיות בנגב המערבי חוו הרס מכל בחינה ובכל זאת הן מפגינות חוסן מעורר השראה ונחישות להבנות מחדש. חזוננו ב ReGrow ישראל הוא להבטיח שהקיבוצים והמושבים יוכלו להתחדש ולצאת מהסיטואציה חזקים יותר.על מנת ליישם זאת, מרכיב מפתח  ייחודי של הקרן הוא להפגיש את טובי המומחים הישראלים בתחום החקלאות עם החקלאים כדי להגדיר פתרונות, פרוטוקולים ופיתוחים חדשניים שיכולים לתרום למילוי הצרכים הדחופים ביותר של החקלאים. וזאת גם מטרת הארוע". 

דורון מלר, מנהל החדשנות של מרכז נטר: "מרכז נטר במקווה ישראל הוא צומת מרכזית באקו סיסטם של החדשנות החקלאית ואנחנו דואגים להפגיש בין שחקנים וארגונים שונים שמקדמים חדשנות טכנולוגיות בתחומי החקלאות, המזון והאקלים. בימים אלה, אנחנו גאים לסייע ולקדם יוזמה שנולדה במהירות ואנו מקווים שתוכל לסייע בצורה משמעותית לפעילות החקלאית שתתחדש ביישובי העוטף. חלק מהמטרה כאן היא ליצור תקווה ומעשים פרקטיים עבור העתיד של חבל הארץ הזה ושל מדינת ישראל כולה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות