n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / מוטי ששון נפרד מתושבי חולון

מוטי ששון נפרד מתושבי חולון

מכתב פתוח לתושבות ולתושבי חולון מאת ראש העיר היוצא מוטי ששון

מוטי ששון צילום ראובן קופיצ'ינסקי
מוטי ששון. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

למעלה מ-30 שנה ישב מוטי ששון בכס ראש עיריית חולון ובבחירות המקומיות האחרונות הוכרע כי זה הזמן להיפרד, אחרי ששי קינן נבחר לתפקיד. כעת, ראש העיר היוצא מוטי ששון, נפרד מהתושבים במכתב אישי:

"תושבות ותושבי חולון היקרים,

לפני למעלה מ-30 שנה הפקדתם בידיי את הפיקדון היקר כל כך, את ניהול העיר חולון, וכעת אני מחזיר לכם אותו בגאווה גדולה ובתחושת סיפוק. זה לא סוד, שחשתי כי אוכל להמשיך ולשרת אתכם, אך אני מכבד את החלטתכם ומודה לכם על האמון ועל האמונה שלכם בי במשך שנים ארוכות, שזה לא מובן מאליו. הם אלה שאפשרו לי להוביל את חולון להישגים הגדולים, שנחשבו לפני שלושה עשורים כבלתי אפשריים.

כבר בתחילת כהונתי בראשית שנות ה-90, קיבלתי החלטה לייחד מאמצים ומשאבים גדולים לשיפור משמעותי של התשתיות והחזות של העיר, לבניית חזון חדש לחולון ולהביא לשיפור דימויה, כפי שהתחייבתי. אחת הפעולות הראשונות שעשיתי הייתה הפקעת הניהול העירוני מידי הפוליטיקאים והעברתו לידי אנשי מקצוע. באופן הזה, כל העשייה העירונית מבוצעת עד היום אך ורק על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר, מבלי שלפוליטיקאים יש דריסת רגל בעבודתם זו.

בעשורים האחרונים שינתה העיר את פניה ללא היכר ותדמיתה בציבור הישראלי עברה מהפך חסר תקדים. מ"עיר שינה" הפכה חולון להיות עיר שהיא מרכז ארצי ומוערך של תרבות וחינוך, של אומנות ועיצוב, כשהחשיבה העומדת מאחורי כל אלה היא חשיבה חינוכית, שמטרתה פיתוח המחשבה והפיכת הדור הצעיר לסקרן, משכיל, תרבותי ואיכותי. בעינַיי, עולם ללא תרבות, הוא עולם לא שלם, עיר ללא תרבות היא עיר ללא חיוּת ונשמה, ולכן, הקפדתי במהלך כל שנות כהונתי לטפח מאוד תחום זה, גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים, ואני שמח שהיום המילים "חולון", "תרבות" ו"עיר הילדים" נאמרות בנשימה אחת.

מוטי ששון – גם אני חולוני צילום עיריית חולון

כתוצאה מההשקעה העירונית האדירה לאורך שנים, חולון מציעה לילדיה ולכל המשפחה מוסדות תרבות איכותיים יחידים במינם, אירועים ופסטיבלים ששמם יצא למרחוק (אישה, ימי זמר ועוד), עשרות גני סיפור ומיזמים נוספים שמזוהים כיום עם העיר, כדוגמת המדיטק, מוזיאוני הילדים והעיצוב, הקריקטורות והבובות, היכל טוטו חולון, מתחם הבילוי לה פארק, ספארק המים ימית, המרכז הטכנולוגי בית רותר ועוד.

לצד כל אלה, נבנו בעיר שכונות חדשות ומודרניות כדוגמת קריית אילון, הוקמו עשרות גני ילדים, בתי ספר ומוסדות ציבור חדשים, ואזור התעסוקה שלה עבר התפתחות מואצת והפך לאבן שואבת ליזמים ולעסקים מהמובילים במשק, כדוגמת עזריאלי, אמות, גב ים ועוד.

תושבים יקרים, חולון היא פרויקט חיי! מעולם לא ביקשתי לי תפקיד אחר ברמה הארצית, גם כשהציעו לי לא אחת. ראש עיר זו משרה 24/7 בשגרה ובחירום, ובמהלך השנים התמודדנו עם לא מעט קשיים – ויכולנו להם.

במבט לאחור אני חש גאה, שהובלתי את חולון להישגים משמעותיים ולהכרה ציבורית כעיר מנוהלת היטב, עיר איתנה שהוכתרה כעיר מספר אחת בישראל בעלת חוסן פיננסי ויעילות, עיר היוזמת ומובילה בשורה של תחומים, המציעה איכות חיים גבוהה לתושביה ומהווה מוקד עניין למבקרים מהארץ ומהעולם. במשך כל שנות כהונתי הקפדתי, שכל העשייה העירונית תיעשה בתקציב מאוזן ואחראי, והתייחסתי לקופה הציבורית בחרדת קודש. כמו כן, פעלתי עפ"י החינוך מהבית והערכים שהקנו לי הוריי היקרים רינה ושלמה זיכרונם לברכה, ששמים דגש על צניעות, ענווה ואהבת האדם. ראיתי בתפקידי מפעל חיים של ממש, רבים ציינו כי הייתי "נשוי לעיר" וזה נכון במובן מסוים כי אני מאוהב בחולון. באתי אליה מאהבה ואמשיך לאהוב אותה גם כראש העיר לשעבר.

בעוד ימים ספורים אסיים את תפקידי כראש עיריית חולון, לאחר למעלה משלושים שנה של עשייה למען העיר ועבור תושביה. אני גאה על כך שהייתה לי הזכות להיות משרת ציבור במשך כל השנים הללו.

אני מאחל לשי קינן הצלחה מכל הלב. הצלחתו היא הצלחתנו ואעמוד לרשותו ככל שיידרש.

אני מאחל לכם בריאות טובה ולחולון האהובה של כולנו – המשך שגשוג ופריחה!

שלכם, מוטי ששון."

מוטי ששון שי קינן צילום דוברות עיריית חולון

צילומים: דוברות עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

15 תגובות

  1. טלי רודיך

    תודה רבה למוטי ששון על כל מה שעשה עבור העיר חולון.
    מיצב אותה כעיר חזקה.
    קידם אותה.
    אדם ישר עם לב טוב.
    אנושי ודואג ל"אנשים השקופים".
    ראש עיר בחסד עליון.

  2. אני תומכת לחאאאאזזזאאןןןןן

  3. AVRAHAM BEN ISHAY

    למוטי שלום. אני כבר מלווה אותך 30 שנה. אני ואתה חילקנו פליארים. בקנטרי. לפני שנה בקשתי ממך לפרוש בשיא. תמיד שמתי שלט שלך. במרפסת. היית יכול לעזוב גדול. ולתמוך במועומדת. אבל במקום להעביר שרביט. העדפת להיתמודד למרות שידכת שלא תעבור. וחבל. מאחל לךבריואות וחים ארוכים.
    נ.ב. לפעמים צריך גם לדעת להקשיב

    • מוטי היקר
      אני חי בעיר מעל חמישים שנה גדלתי ולמדתי ברבים ובחולון נולדו ילדיי ואני עובד באזור התעשייה בחולון,אני מודה לך על העשייה האדירה שלך
      וקידום העיר,עשית פרוייקטים אדירים,והפכת את חולון לעיר הטובה ביותר בישראל,יפה,מפותחת עם התושבים הכי טובים,אתה בחור ישר,חרוץ,עם חלומות ,יוזמה,בולדוזר אמיתי, הלואי שכל קברניטי המדינה והצבא היומכמוך,מאחל לך בריאות אריכות חיים ואני בטוח שתמשיך העשייה.

  4. ציון סנקרי

    ראש העיר הכי גרוע בארץ. טוב שהלך

  5. הצבעתי למוטי ששון בבחירות הראשונות בהם נבחר, הייתי אז אמא צעירה, מעט אחרי הבחירות עזבתי את העיר, זו לא היתה עיר שרציתי לגדל בה ילדים ולא רציתי לחכות ולראות כיצד בחירתי בששון תתממשש, הייתי סקפטית לגבי יכולתו של אדם אחד. לפני 3 שנים חזרתי לחולון, בזכות השינויים שהיא עברה. כל מה ששון הבטיח הוא אכן קיים. היום זו עיר שהייתי שמחה לגדל בה ילדים. שלי גדלו כבר, אחד מהם, זה שנולד כאן ועזבתי כשהוא היה בן שנה, הגיע בעקבותיי לעיר .
    דווקא בגלל שחיתי שנים מחוץ לעיר קל לי לראות את השינויים והצמיחה.
    נדיר לראות שינוי כזה בעיר. תבורך משה ששון ותודה רבה על פועלך.
    הלוואי והרוח הזו תמשיך גם אחריך.

  6. הרסת את העיר!!!!

  7. הלוואי שהחדש יבצע פסיק ממה שששון ביצע,חבל על תגובת התושבים שלא יודעים להעריך את שעשה עבורם.תושבים פשוט בוגדניים.בהצלחה בהמשך חייך מר ששון.

  8. ברוך הבא ששון לפרלמנט הגמלאים. בפרלמנט תמצא את מיטב ידידך לשעבר. אני קורא לראש העירייה הנכנס למצוא להנצחתך סימטא נאותה בפאתי איזור התעשיה.
    קיבלת עיר רביעית בישראל. מקום 7 ברמת החינוך. בחולון אין מוסד עירוני לקשישים שהבטחת. נתיב המטוסים והרעש מעל ומתחת פקקים אין בופיים בכניסה ביציאה ובתוך העיר. חולון עיר מעבר

  9. תודה רבה למר מוטי ששון שעשה דברים מדהימים בעיר במשך עשרות שנים והוביל את העיר למקומות חדשים ,לכל סוף הוא התחלה חדשה ,אני מודה לך ואני מאמין שעוד רבים כמותי רוצים לומר לך תודה רבה מאחל לך בריאות ואריכות ימים ,לא נשכח את פועלך לעולם למען העיר .

  10. אני לא גר בחולון. רק מסיע את אשתי כל בוקר לעבודה שלה בחולון. העיר הזאת כושלת. לא התפלאתי בכלל כששמעתי שיש לה את אותו ראש עיר 35 שנה. אני מאחל לראש עיר החדש בהתצלחה.

  11. עמיחי רביב

    מוטי ששון
    ראוי להמון תודה והערכה על חשיבה מתמדת על אזרחי העיר , שכונותיה , צרכיה ,מצוקותיה ןיתרונותיה. בזכות ששון העיר נקיה ,מרושתת בספסלי ישיבה למען המבוגרים ,שופעת גינות נוי ופינות חמד ,עשירה במועדונים ובפעילויות תרבותיות וחברתיות ובאוירה של שיתוף חברתי מסייע ותומך. תודה מוטי ששון. תצלח דרכך בכל נתיב שתבחר.

  12. אם הייתי יודע ששי קינן הולך לנצח בבחירות הייתי מצביע למוטי ששון.
    רציתו שינוי בעיר אך לא בדמותו של קינן.
    לצערי אנחנו הולכים להתגעגע הרבה למוטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות