n
דף הבית / בריאות / מאגר השליות הסרוק הגדול בעולם יוקם בוולפסון

מאגר השליות הסרוק הגדול בעולם יוקם בוולפסון

למעלה מ100,000 דגימות של פתולוגיה שלייתית משלל סיבוכי הריון יהיו במאגר ובאמצעות בינה מלאכותית יידעו במרכז הרפואי לא רק לפענח פתולוגיות חדשות ללא מגע ידי אדם, אלא גם לנבא סיבוכי הריון עתידיים

צילום דוברות וולפסון
צילום: דוברות וולפסון

העתיד הגיע למרכז הרפואי וולפסון עם פרויקט ענק שיוצא לדרך: מאגר השליות הסרוק הגדול בעולם!

במאגר יהיו למעלה מ100,000 דגימות של פתולוגיה שלייתית משלל סיבוכי הריון. בראש הפרויקט יעמוד פרופסור ערן ויינר, מנהל מערך גניקולוגיה ומיילדות, ד"ר אורנית כהן- ראש רשות מחקר וחדשנות, ד"ר לטיציה שרייבר חוקרת מכון פתולוגיה וד"ר מארק הירש מנהל מכון פתולוגיה.

"במהלך 20 השנים האחרונות יצרנו בוולפסון, מאגר עצום וייחודי של דגימות פתולוגיות של שליות משלל סיבוכי ההיריון (רעלת הריון, לידות מוקדמות, הפרעות בגדילה, סוכרת, תאומים ועוד).

בעזרת מענק המחקר נוכל כעת לסרוק את הדגימות. ובעזרת שימוש מתקדם בבינה מלאכותית נוכל לא רק לתת תשובות פתולוגיות בהתבסס על המאגר הקיים, כי אם גם לנבא על סמך פתולוגיה שלייתית מהריון מורכב – גם את הצפוי בהריונות עתידיים . ממש כמו כדור בדולח." אומר פרופ' ויינר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות